Money, money, money

Jag kan börja med att säga att att jag har fått min första lön idag, JIPPIIII!! Här ska shoppas! Haha, näe... fast kanske lite. Jag jobbar ändå inte för att spara, men jag sade till mig själv innan jag kom hit att jag skulle lägga undan åtminstone 1000 kr varje månad till mitt sparkonto. Det tycker jag var klokt. För har man levt på 1050 per månad innan så klarar man det här garanterat. Om jag nu kan hålla mig borta från internetshopping, det är hemskt roligt.

Att sova är viktigt här i livet. För att kroppen ska må bra och kunna prestera behövs sömn, en självklarhet. Men tydligen inte för mig, som kväll efter kväll lägger mig alldeles för sent. Att sova sex-sju timmar per natt räcker faktiskt inte för mig, jag måste sova minst åtta för att känna mig helt utvilad. Jag brukar alltid vara i säng runt halv tio, men då är grejen att jag sitter med datorn i sängen och kollar på massa klipp och andra roliga grejer, spelar lite Betapet, och pratar med människor. Detta måste sluta nu, hjälp mig! Om jag fortfarande pratar med er när klockan är halv tolv, säg åt mig! Haha. Nej men allvarligt, jag har känt mig krasslig hela dagen, och även haft mindre tålamod, mindre ork, och har inte kunnat motivera mig själv till att göra något produktivt. Så, ikväll paktar jag med mig själv att jag ska ha släckt lampan senast klockan elva. Annars, inga kaviarmackor till frukost!

Dagens torsdag har inte varit så annorlunda till skillnad från andra torsdagar. Hämta och lämna Violette i skolan, göra lunch, och sitta och dega, och inte så mycket mer än så. Ursäkta mig om ni förväntade er ett långt spännande inlägg, för det blev det inte. Jag har dock en hälsning till er alla, när jag kommer hem så hoppas jag att ni har preppat med Sveriges guld, nämligen Kopps och mjölkchoklad! Och möjligtvis lakrits och pizza. Men det finns det nog här också, har bara inte orkat leta.

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Milla

Inte underligt att du sover så lite.... Lägg av med kaviaren! Det är inte nyttigt att vara beroende. Det visar dagens forskning på faktiskt. ;) Varför inte lägga dig vid 9? Då hinner du inte dra upp datorn och fippla en massa? o:

2011-09-30 @ 10:36:51
Postat av: Andrea

Skönt att du fick din lön tillsist. Och angående sömnnen så kan vi pakta med varandra! För jag måste också börja sova mer och bättre. :(

2011-09-30 @ 16:02:06
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0