19 timmar senare...

Nu tänkte jag skriva lite kort för att varva ner. Är jättejättejättetrött, mår typ illa, men när man kommit förbi ett visst stadie kan det ändå vara svårt att somna. Jag vaknade fem i morse som sagt, efter att ha sovit i fem timmar. Jag har känt mig mosig hela dagen verkligen, även om jag lyckats strösova lite här och där. Men jag känner både tågstationer och flygplatser som om det vore min högerhand nu (visst säger man så?), så jag har inte direkt behövt vara vaken. En sammanfattning på dagen: dryg. Visst har det funnits lite mer värda stunder, men fortfarande, dryg. Har haft lust att snäsa på vissa personer som bara inte klarar av att resa. Respektlösa och tröga gentemot andra passagerade. Det har blivit mycket himlande med ögonen idag. Sen tuttade jag i den gamla damen jag satt bredvid på vägen till Stockholm att jag var fransk för att slippa sitta och konversera med henne. Jag är veteran, kan trixen ni vet.

En rolig grej var att vi lyfte från Paris ungefär 45 minuter senare än beräknat, men ändå kom fram i tid tack vare att vi hade en gaalen medvind. Visst var det skönt, men om jag ändå har fem timmars väntetid på Arlanda spelar det mig egentligen ingen stor roll. Jag åt i alla fall middag på Wayne's Coffee. Snordyrt, som alltid på flygplatser. Men totally worth it. Nu ska jag verkligen sova, för det blir en lång dag imorgon också. Schemat är redan fullspäckat. G'night


Laxsallad + creamy caramel frappe = lyx

Jag är även katternas drottning ikväll. Inte mig emot.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag hann aldrig ringa dig, det kanske du märkte :( Stallet tog tid, som vanligt...



Jag älskar det där med att du låtsades vara fransk! XD Det hade jag velat se haha! Så himla roligt! Och det såg väldigt mysigt ut med katterna måste jag säga, dom verkar glada att ha dig hemma :3



IMORGON ÄR DET FIKADAGS! JAG PEPPAR! ♥

2012-04-29 @ 01:00:08
Postat av: Sandra

Jasmin bästa! Jag vet inte om jag är extra blödig för att jag saknar det som är hemma och tryggt och är så långt bort men jag sitter med blöta ögon och en skakande underkäka när jag går igenom inlägg jag missat. Likväl som jag missade födelsedagen. Grattis!! Tjugo år. Det är ju tokigt. Halvvägs till fyrtio:) Hoppas att middagen ikväll blir toktrevlig och att du hunnit vila upp dig. Jag hade så sjukt gärna velat vara där. Göra mitt bästa för att fira och hurra fyrfaldigt. Vi får ta igen det i sommar istället. Det är ju aldrig fel att slänga ihop en tårta bara sådär. Visst kan vi?



Det är så fint att de berömmer dig. Du förtjänar verkligen det efter allt som varit detta år. Och efter alla motgångar. Allt motstånd. Men vem hade inte varit glad som fått ha dig i närheten varje dag? Tycker det ska bli skönt att ha dig hemma i sommar i allafall. Det blir att ta igen en del då!



Jag längtar så sjukt mkt efter att komma och hälsa på också! Att få gå och shoppa, göra stan! Fika franskt fika. Åh. Det kommer att bli G R Y M T.



Jag ska återgå. Ni får ha det jättebra ikväll så hörs vi snart igen! Pussar och kramar!

2012-04-30 @ 07:24:02
URL: http://liteanteckningar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0