Fin dag

Idag har mycket blivit gjort, och det har varit en riktigt fin dag. Jag fick en snilleblixt och kom på ett bra sätt att få igång barnens kreativitet. Vi satt nämligen och pysslade ihop en egen tavla! Eller teckning kanske man ska säga. Jag skulle så gärna vilja behålla den själv, men vi får se vad som händer. Jag är då väldigt nöjd över min idé, och barnen verkade ha roligt också. Louise var väl minst road, men hon är ju 12 år också. Vi lyssnade i alla fall på musik, klippte, klistrade och hade det mysigt. Sen fick jag även höra vilken bra au pair jag varit. Jag ville typ gråta, det var så fint sagt. Men just att de sade att jag "varit", betyder att jag inte har så lång tid kvar här... Det känns nästan läskigt på något sätt. Sedan pratade vi länge om hur dålig den förra au pairen varit, och det fick mig att känna mig ännu bättre. Många fina ord har jag fått från de små liven idag, och det värmer otroligt bra i hjärtat. Här under kan ni förresten skåda vårat mästerverk!

Louises hand längst upp till vänster, Violettes två händer i mitten, Valentins hand längst upp till höger och så min längst ner till höger.

Efter pysslandet satte jag igång med lunchen, och alla åt snällt. Strax därefter tog jag och Violette bussen för att åka på hennes danslektion. De håller på att bygga om lite här i staden, så bussen åker en helt annan väg. Så istället för att stanna nästan precis bredvid dansskolan som den vanligtvis brukar göra, så måste man hoppa av på ett annat ställe och ta en kort promenad på 10 minuter för att ta sig fram. Det gör inget dock, det är trevligt med promenader, och dessutom hade vi paraplyerna i högsta hugg. Medan Violette sedan var på sin danslektion så tassade jag runt på stan för att fördriva tiden. Och jag hittade in i en favoritbutik och kunde inte motstå att köpa en kjol, även om jag är luspank... Men den var så fin! Det kommer bli sommarens plagg. Trodde verkligen inte jag passade i långkjolar, men ack så fel jag hade! Här är den!


Efter lektionen så svängde vi förbi en godisbutik i närheten och köpte godis åt Violette eftersom hon bad så snällt om det. Jag är ju världens snällaste. Sedan traskade vi de 10 minuterna till busshållplatsen, och precis när vi var framme kom bussen! Så himla bra timing. Resten av kvällen satt alla och roade sig själva på sina egna håll, och just nu sitter jag och myser med mitt svenska lösviktsgodis och lyssnar på musik! Mys, det kan man aldrig få nog av. Sitter även och tänker på att jag kommer att vara hemma om två dagar. Bara två ynka dagar. Känns lite overkligt, nu när jag haft det så chill den senaste tiden. För cirka en vecka sedan satt jag och såg minuterna ticka iväg på min nedräknare, haha! Men nu är det ganska lugnt. Det jag är mest orolig över är att jag måste vakna så jädrans tidigt på fredag; klockan fem på morgonen, för det första tåget lämnar nämligen stationen klockan 06.26. Och sen att jag kommer ha 10 timmars dötid på flygplatserna känns inte helt okey. Men det kommer gå bra. Det ska bli skönt att komma hem en sväng. Nu ska jag mysa vidare! Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0