Get ready, här kommer en gnällbomb

Jag är bitter. Otroligt bitter. Under dagen har jag bara blivit värre och värre, och efter en dusch vid två så har jag bara legat i sängen, och inte orkat nånting. Med några få undantag då, som att kissa och hämta något att äta. Men varje gång jag klivit upp har det krävts minst en kvarts föreberedelse för att samla krafter eftersom jag ligger i Valentins säng, som är en loftsäng. Hela dagen har varit ett frysa-svettasläge för kroppen, och hur mycket jag än sover så är jag fortfarande lika yr och orklös. Har väl egentligen haft feber nästan konstant i två dygn nu. Tog medicin för en timme sen, och det enda som hände var att jag började svettas som ett as istället för att frysa, för febern ain't going nowhere.

Som sagt så är det världens största tillställning för Louise här hemma också. Sist jag var ner så var det 12 personer, och nu är det 32. Jag gick ner för en timme sen bara för att hämta något att äta, även om jag inte är hungrig. Men äta bör man as we all know. Så en vänlig själ gick in i köket och hämtade en yoghurt och banan åt mig. Man får inte gå in i köket eftersom en cateringfirma är och donar där inne. Vilket betyder att alla får supergod mat förmodligen. Fyfasen för er. Det kändes otroligt pinsamt att komma ner också... De som såg mig stod bara och stirrade, hade ingen aning var jag kom ifrån, och alla var otroligt finklädda och fräscha. Och där kom jag, hängig, och med ett hår som jag lagt mig med när det var blött. Och ni kan väl alla föreställa er hur det ser ut.

Jag gissar på att det kommer bli en lång kväll, och jag kommer nog inte orka mig ner igen. Även om jag skulle bli bättre så känns det en aning obekvämt. Fyfan vad jag ångrar att jag tränade i torsdags... Nu ska jag inte röra på mig ett smack. Hade jag bara vilat i några dagar till hade jag sluppit den här skiten. Så jävla bitter jag är. Att jag missar allt. HELA skiten som pågår där nere.

Nu orkar jag inte skriva mer. Hoppas ni andra får en glad påsk i alla fall. Ät mycket ägg och allt sånt där som har med påsken att göra.

Kommentarer
Postat av: Andrea

aww... jag vet PRECIS hur det är. Feber är seriöst det jobbigaste ever.... Jag glömmer jämt hur sjuk man faktiskt känner sig när man har feber, och tänker jämt att det inte är så farligt med feber. "Det smittar inte ens". Men när man väl blir påmind....fyfan! Förkyld + feber är den sämsta kombinationen också.



USCH. Vet du vad du ska ta förresten? Pressa en citron, riv färsk ingefära och "pressa" ut juicen ur det, sedan tar du en tesked honung och blandar allt till en liten drink. Det är BÄST för immunförsvaret och även för förkylning på grund av att det är så starkt och rensande...plus att den är god och riktigt fräsch. TRY IT! Gav det tipset till kerstin på jobbet - och den drinken fick minsann min käre kollega att friskna tee. Hon blev asglad och ba "ANDREA DRINKEN VAR JÄTTEBRA, JAG SKA ALLTID TA DEN!!!" haha.

2012-04-09 @ 01:19:11
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Andrea

Och på tal om det, gissa varför är jag vaken såhär sent - JAG HAR SLUT PÅ NÄSSPRAY! sliter av mig håret



Sitter här och andas som en jävla asmatiker och googlar på olika tips för att bli av med nästäppa. Och det är inte ens snor, jasmin, utan självaste näsan är IGENSVULLEN hahaha :'( Inte ok. Förresten, hoppas inte att någon läser dina kommentarer just nu, så som jag sitter och delar med mig av mina snorhistorier. Nu ska jag sluta prata om mitt snor... Har du några historier om ditt? HAHA. nä okej nu äre feberyran som tar över? WIIIIIIE. blä. nu ska jag försöka sova. ~Med munnen öppen~



Over and out. /din asmatiske vän från la sweden

2012-04-09 @ 01:28:02
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0