I want a doctor, to take your picture, so I can look at you from the inside as well

I morse var en hetsig morgon. Upp, på toa, och iväg för röntgenbilder. Hann inte äta frukost, men vad gör det för skillnad när man inte är hungrig och inte kan få i sig något ändå? Väl efter vi hittat byggnaden gick det snabbt. In hit, av med kläderna. Sen blev man upptryckt mot själva kameran, och skulle blåsa upp lungorna. Det var väl bara i en sekund, men det kändes som en evighet för mig, såsom det sved och brände. Sen var det till att vänta på att få prata med röntgenläkaren, och under tiden tvingade jag i mig en croissant som mamman så snällt hade hämtat åt mig. Fina människa. ♥ Efter ett tag kom vi in. Det visade sig vara något virusbaserat, men inget allvarligt. Jag har vetat hela tiden att det är virus, och därför varit väldigt skeptisk till att behöva ta antibiotika - dubbelt upp dessutom. "Det har hindrat det från att sprida sig i alla fall." Whatever you say, doc. Sen var det vidare till någon annan helt annan byggnad för blodprover. Det gick också väldigt snabbt. Svaren får vi på tisdag förmiddag.

Väl hemma var det att ta igen för medicinerna jag missat på morgonen, sedan gick jag och lade mig. Orkade inte äta lunch heller. Kom krypande till bordet tre timmar senare istället, när jag fått i mig lite paracetamol. Efter det har det faktiskt gått hyfsat. Vi åt moules frites till middag, som var supergott. Men råkade få i mig en rå mussla eller två, dum som jag är. "Jag är redan dålig, vad kan hända?" Måste sluta vara så uppgiven och börja tänka lite mer nu. Så jag kanske ligger med huvudet i toaletten i natt med matförgiftning, vi får se.

Jag bjuder på min röntgenbild för övrigt. Tycker sånt där är ganska häftigt. Små vita virusmoln som puffar på där inne. Vore fint om ni kunde gå nu, tack. Önskar att det vore som i "Green Mile", kan inte bara någon stor karl komma och suga ut allt och sen förvandlas det till flugor som försvinner ut i luften? Någon som förstår vad jag pratar om? Det vore ju en väldig lättnad. Något som är lite roligt är att det är min andra röntgenbild, första gången var ganska exakt fyra år sedan. Det var första gången jag fick influensa, och vill ni veta det roliga? Det var när jag var i Paris med min allra finaste mamma. What's up med det här landet och sjukdomar?!
There you have it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0