Jag föredrar det så här

Idag har det varit en fin dag. Efter frukost och dusch satte jag och Louise igång med att baka. Louise ville laga till förrätt, huvudrätt och efterrätt till kvällens middag och hade skrivit en liten meny. Tanken var att det skulle bli flan au chocolat till efterrätt, alltså en slags chokladpudding, men den blev vi tyvärr tvungna att slänga... Så någon efterrätt blev det ju inte. Och vi misstänker att det beror på felaktiga ingredienser. Vi använde maizenamjöl med vatten istället för rismjölk och gelatinblad istället för agar. När vi började koka upp det så blev allt bara en enda stor klump. Inte lyckat. Ner i papperskorgen me't. Resten av middagen blev dock lyckad. Rivna morötter till förrätt (handrivna av moi) och pastagratäng till huvudrätt. Den blev riktigt god. Bra jobbat, Louise!

Tanken igår var att vi idag skulle åka och spela lasergame innan lunch, och sedan äta matsäck. Men det blev lite ändring i planerna, så vi hade lite pick-nick hemma istället. Sedan bar det iväg till bio. Eftersom jag ville vara på den säkra sidan så tog vi en tidig buss, och barn är inte så bra på att bara sitta och vänta, men det gick bra ändå. Vi köpte popcorn och hade det mysigt. Filmen vi såg hette "Sur la piste du Marsupilami", och den var väl helt okey. Väldigt rolig på vissa ställen, men det var en barnfilm, så ingen direkt favorit. Men det var dock väldigt många roliga liknelser i filmen till andra saker, som jag inte riktigt tror att barnpubliken förstod. Och sen var det även bra att det var just en barnfilm för att jag förstod rätt mycket. :)

Efter det så traskade vi iväg för en runda lasergame. Vi hade bestämt att jag och Louise skulle möta Violette och Valentin, men då var det en pojke i 12-årsåldern som skulle vara med och spela också, så då körde vi alla mot alla istället. Och jag föredrar väl det egentligen, för då är det bara att skjuta på allt som rör sig. Jag tyckte jag rockade, men i slutändan så kom jag tvåa, efter Valentin som kom etta. Han fick bättre poäng, men på allt annat så var jag i stort sett bättre. Nu har jag verkligen kommit igång, och är skittaggad på att spela igen! Någon som är på!?!?? :D

Sedan körde barnen även en runda "Le casse du siecle" som innebär att man ska smyga igenom ett rum fullt av laserstrålar och försöka röra i dem så få gånger som möjligt. I slutet av rummet finns sen ett kassavalv som man ska öppna med en kod. Sedan ska man smyga tillbaka igen. Efter det var det till att lämna Violette på dansen, medan vi andra begav oss hemåt. Dock så råkade vi ta fel buss, så att den gick åt andra hållet, så vi hoppade av och bestämde oss för att gå hem istället. Det blev en fin promenad.

Jag tycker det är fint att ha barnen hemma hela dagarna, jag föredrar det så här istället för att sitta hemma helt själv. Även om jag känner mig lite skyldig när jag suttit vid datorn en längre stund istället för att kanske sätta alla på att hitta på något mer produktivt. Men man måste ju inte alltid vara och greja, de vill väl också ha lite egen tid.

En failad flan som mer såg ut som gröt...

Inne i biosalongen! Ja, jag är otroligt charmig på bilden... Jag bjuder på den! Ville försäkra mig om att jag kom med på bild, och det gjorde jag väldigt väl också.

Fit for fight! Dock så klarar ingen annan än jag av min kamera tydligen. Varje gång jag ber någon ta en bild så blir den suddig. Men tjejen kan ha gjort det med mening också, jag råkade "dua" henne istället för "nia". Tabbe...

På finpromenaden hem! Haha, så söta syskon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0