Let's turn it up a notch

Inga framsteg från igår. Kanske ett steg tillbaka, jag vet inte riktigt. Svårt att veta vad som är friskt när man legat på status quo så länge. Jag är i alla fall väldigt less, det kan jag säga. Eftersom allt är kvar också, febern, hostan, hela köret plus ökad smärta i rygg eller lungor eller vafasen det nu är, så ordnade pappan en akut läkartid åt mig idag hos doktorn jag var till innan. Jag gick dit med mamman för att få lite bättre förståelse själv. Läkaren gjorde alla grundkoller igen, och fastnade nooga på att lyssna på andningen. Det känns som att jag är ständigt andfådd, sen är det svårt att ta djupa andetag. Så vad som hände var, att jag imorgon ska gå till sjukhuset och röntga lungorna, plus ta blodprover. Och för att turn it up a notch, så fick jag även en till antibiotika, att köra jämsides med den jag redan tar. Great. Min lever lär älska mig. Och min plånbok lika så. Man kan inte vänta på något slags provsvar innan man bara börjar proppa massa mediciner? Aja, det är bara att trycka in dem och gilla läget.

Nu är jag sjukt trött. Sover fortfarande alldeles för lite, och till och med en frisk Jasmin skulle nog däckat för längsen. Så nu säger jag godnatt. Och hoppas på att få svar vad det är som pågår imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0