Mellistips!

Om man är ett stort fan av havregrynsgröt så är här det perfekta mellanmålet. Jag själv kände mig manad att testa havregrynsgröt efter att inte ha gjort det på flera år. Minns att jag inte tyckte om det, men jag blev positivt överraskad nu! Kände dock att det saknades något, smakade lite beskt på något vis, kan bero på att jag kanske hade för mycket kakao, jag vet inte. Men jag föll ändå för det på något sätt. Under bilden följer anvisningar över hur man ska gå till väga för detta mättande och nyttiga mellanmål!

1. Blanda 1 dl havregryn + 2 dl mjölk i en kastrull. Låt försiktigt koka under ett par minuter.
2. Blanda i 2 msk kakao i den färdiga gröten.
3. Ringla över lite honung och toppa med hallon (eller banan om man vill det).
4. Servera med ett glas kall mjölk. Klart!

Kommentarer
Postat av: Andrea

måste testa det där! Kan tänka mig att antingen kommer jag bli frälst eller så kommer jag spotta. WIEEEEEEE hoppas på det första. Ska testa det på måndag!

2012-04-21 @ 22:03:16
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0