Vilken dag!

Dagen började ganska lugnt, alla satt på sina håll och pysslade på. Man hörde Violette plinka lite på keyboarden, Valentin spelade lite dataspel, Louise gjorde läxor... En ganska normal dag. Efter lunch så gick mamman och pappan iväg för att rösta. För er som inte hört så är det presidentval här i France idag, och just nu håller rösterna på att räknas. Spännande! Dock så har jag inte sett speciellt mycket reklam för det. Det är ändå Frankrikes nästa president som ska röstas fram, jag hade förväntat mig lite mer engagemang, jag fick till och med påminna föräldrarna om att det var röstning idag. Det känns som att allt är väldigt nedtonat här, oviktigt på något sätt liksom.

Hur som helst så åkte vi sedan till stadens nöjescenter där de har bowling, biljard, spelhall och annat. Och laserdome såklart! Anledningen till att vi åkte dit. Det är så jääkla roligt! Absolut nöje för pengarna. Jag önskar att jag kunde vara bra och skryta över det, men tyvärr är jag rätt kass. Vi var familjen som spelade, och vi mötte ett lag på fyra tjejer. Vårt lag förlorade, och jag kom på nionde plats av tio... Haha, tragiskt. Och jag har spelat massvis med gånger, och resten av familjen, noll. Så det säger kanske något om hur dålig jag är, även om jag alltid vill tro att jag är bra och har världens taktik. Jag sade att jag inte skulle springa i början också, och ta det lugnt, men det är svårt att låta bli. DIREKT man stiger in i arenan och musiken börjar så kommer man in i någon slags trans. Så jag sprang runt och kände hur lungorna sved, men jag såg förbi det och tog korta pauser ibland där jag satt och tryckte i ett hörn och kunde hosta och flåsa istället.

Efteråt gick vi och åt middag på en crêperie, en restaurang som alltså bara erbjuder crêpes. Det var helt okey, men inget speciellt kanske, hade väl hellre ätit på en vanlig restaurang i så fall. Jag tog en crêpe med rökt lax och citron, och till efterrätt faisselle (typ färskost) med vispgrädde, kola- och chokladsås, bärcoulis och crumble. Den var däremot supergod.

Imorgon ska jag vakna tidigt och gå och ta blodprov. He blev inge' av i lördags eftersom jag var tvungen att komma dit fastande tydligen. Läkaren sade inget om det till mig, så jag tror inte riktigt att man egentligen behöver det, men att de alltid säger det för att vara säkra. Så måste traska dit, och sen direkt till franskalektionen som börjar klockan nio. Jag tänkte packa med en lite matsäck, för annars kommer jag inte få i mig något förrän vid lunch, och det kan bli jobbigt. Sen så börjar även en vecka då jag måste få igång barnen och vara extra ambitiös. Jag har insett att det är ganska svårt att samla dem alla till att göra något tillsammans, eftersom de intresserar sig av olika saker. De är för gamla för att kunna vara sådär lättroade, men för unga för att kunna stimulera sig själva. Så det blir en utmaning, men jag ska klara det! Det är det jag är här för. Om vädret hade varit på min sida så hade man kunnat fara på utflykt, vilket annars brukar vara världens bästa grej. Men det är inte så lätt när det växlar mellan strålande sol och ösregn varje halvtimme. Såå, innelek på g?

Nu ska jag se om jag kan hitta på något denna fina söndagkväll i alla fall! À bientôt!

Min statistik! Jag kan i alla fall skryta om att jag hade bäst pricksäkerhet av alla. Och att jag troligen blev tagen väldigt få gånger jämfört med alla andra. Men då sköt jag inte så många heller å andra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0