"Hon ljugde på mig"

Jag vet att barn lär sig fortare än oss äldre, men ibland finns det vissa saker som säger emot det. Eller så är det bara så att barn inte lyssnar när man pratar med dem. Violette skulle berätta en historia idag, och lyckades trycka in "hon ljugde på mig", istället för "hon ljög för mig" ungefär fyra gånger på en minut, trots att jag varje gång sade "Man säger 'hon ljög för mig'". Jag tyckte det var väldigt komiskt. Ibland uttrycker de sig så roligt så jag inte kan låta bli att skratta, även om de berättar en helt seriös historia. Lite störande är det dock, att de upprepar samma fel hela tiden. För hur många gånger har de inte hört "Plocka bort din tallrik från bordet", "Peta inte i näsan", "Håll för munnen när du hostar", "Tvätta händerna när du har varit på toa" o.s.v... Haha, mycket med hygien, ni kanske förstår varför jag nästan utvecklat en bakteriefobi?

Jag blir så fascinerad över att jag faktiskt märker en skillnad i fotstyrka från en danslektion till en annan. Nog för att vi kör hårt, och jag gör vristövningar även utanför träningstid också, men hjälp alltså! Det kändes mycket bättre idag. Vi hade inte på oss tåskorna lika länge i och för sig, så man inte hann bli lika trött. Men även utan tåskorna kändes det bra. Mina grand battement kändes hur bra som helst, benet bara flög upp! Härligt med framsteg. Vi fick höra musiken till vårat nummer idag också. Det är verkligen en fin en, akustisk gitarr tillsammans med uppläsande av dikten. Väldigt harmonisk, drömmande liksom. Den är inte helt överensstämmande med dansen dock, det är väldigt mycket väntetid mellan stegen. Men jag tror de ska ändra den lite.

Annars så är allt lugnt. Jag var förfärligt trött tidigare idag, somnade med datorn i knäet, så jag ska försöka att inte lägga mig alltför sent. Imorgon hinner jag nog inget gym just för att bullbaket tar bra lång tid. Men inte mig emot, det är harmoniskt. Nu blir det till att hitta på annat! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0