J'en ai marre

ÅH, vad jag är less på detta väder! Regn, regn och åter regn! Vareviga dag. Det svämmar över på vägarna! Jag skojar inte ens. Men efter regn kommer solsken, som man säger. Jag undrar bara, när fan ska det sluta regna då?! Drygt.

Något som är trevligt är att folk är väldigt pratglada här. Var man än är kan man räkna med att någon kan starta en konversation. Det som är mindre trevligt är att man inte alltid förstår vad folk säger. Det var två personer som pratade med mig på gymmet idag, och jag fattade inte vad någon av dem sade. I alla fall inte till en början. När jag sedan förklarat att jag inte var fransk så pratade de långsammare. Dock så har jag faktiskt pratat mer franska idag än vanligt eftersom Violette kom på en jättebra "lek". Hon skulle prata svenska, och jag skulle prata franska. Och när någon av oss sade fel skulle vi rätta varandra. Den som bytte språk först förlorade. Och jag förlorade såklart, eftersom jag blev stressad medan jag lagade mat och gjorde många saker samtidigt, så jag hade inte riktigt tid att tänka så mycket. Men det var en väldigt bra övning i alla fall, hon är smart ibland, den där lilla parveln. :) Gymmet gick väldigt bra idag också. Jag kunde inte hålla mig borta därifrån längre. Jag körde inte fullt så hårt som jag brukar dock.

Jag tänkte inte säga så mycket mer ikväll, för det finns inget annat att säga. :P Eller ja, jag råkade välta ner toablocket i toan idag och var tvungen att fiska upp det med en plastpåse på handen. Louise stod och skrattade åt det så att hon skrek. Det ligger lite MacGuyver över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0