Liten hjärna, stora tankar

Är det bara jag som kommer på mig själv med att sitta och titta ut i tomma intet och bara tänka? Om det är det så tror jag att det är något som alla människor behöver. Man lär sig att vara kreativ, komma på idéer, fundera och kalkylera och mer. Det följer ju även nackdelar, som att allt det tråkiga hinner ikapp en när man har en stund att fundera. Men det är också positivt på så sätt att man lär sig att bearbeta. Jag är en människa som har väldigt lätt för att bara strunta i saker, glömma bort dem, och låtsas som att de aldrig hänt. Stoppa ner dem i en liten låda någonstans för att sedan ta upp dem när de har blivit dammiga, och möglet har vuxit sig större. Då det är förstört och inte går att rädda. Då är det bra att ge sig tid att plocka fram de där små lådorna innan det är för sent.

Jag kom på en idé häromdagen. En sån där som man kommer på precis innan man somnar då fantasiflödet är som störst. Om det nu påstås att pepparkaka passar så bra tillsammans med ädelost, vore det då inte en ganska frän idé att baka en mjuk pepparkakscupcake med ädelostfrosting? Jag funderar helt allvarligt på att pröva. Eller varför inte någon slags honungscupcake med brieostfrosting? Nu gick jag kanske för långt...

På franskalektionen idag så var läraren vikarie åt en annan lärare som var sjuk, vilket innebar att hon hade en hel klass i klassrummet, vilket vanligtvis bara brukar innehålla mig och Inga. Så jag fick flytta till ett annat klassrum för att få lugn och ro. Jag jobbade på bra, men när Inga kom så satt vi bara och pratade de sista 20 minuterna av min lektion. Det kändes slappt. Något som däremot inte var så slappt var balettlektionen idag. Vi stod på tåskorna dubbelt så länge som förra lektionen. Jag är ändå stolt över min insats. Efteråt när vi skulle gå igenom koreografin i teknikskorna så kunde jag knappt sträcka på tårna för att mina fötter var så trötta. Det var en väldigt konstig känsla. Men det kändes bra! Kanske får lite (icke så) härlig träningsvärk i ländryggen imorgon också. Bra jobbat på mig idag i alla fall!

I detta inlägg tänkte jag lägga upp en klychig önskelista. Inte för att tipsa er eller något, utan bara som en liten rolig minneslapp till mig själv. Och även för att dela med mig av mina funderingar så som vanligt. Från början tänkte jag att denna blogg endast skulle utnyttjas som en dagbok för mig och uppdatering för er andra. Nu är det rätt mycket annat här också, men det kanske är roligt det med? Faktum är att ju mer man bloggar, desto djupare sjunker man i träsket av bloggstereotyp. Nåja, här är den i alla fall. Förklaringen följer nedanför. Nu ska jag kika på Halv åtta hos mig! Sen blir det till att sova!



  • Först och främst, de vita klackarna. Jag har velat ha ett par snygga och sköna "vardagsklackar" att ha på sommaren ett tag. Och jag tror att jag har hittat ett par skor som kvalificerar sig under den kategorin.
  • En baseballjacka. Sitter snyggt, och är inte helt fel att använda som jacka under de lite varmare sommarkvällarna. Jag började precis nyligt intressera mig av dessa godingar.
  • Ett par overknee-strumpor med ränder. Har sökt efter detta hur länge som helst, men det finns bara inte i Sverige.
  • Ett par nya jeans. Jag har bara två jeans i min garderob just nu som jag använder; ett par svarta, och en med hög midja. Skulle kännas fräscht med ett par helt vanliga jeans.
  • Hittade de röda klackarna och tänkte "Vad kan man INTE använda de här till? De ger liv och piffar till ALLT." Speciellt bra under vinter och höst också då man oftast har på sig lite mörkare kläder.
  • Egentligen är det här inget jag letat efter, men jag hittade en bikinitopp som jag tyckte såg väldigt fräsig ut. Fanns i olika färger, har svårt att säga vilken som var snyggast, men här är den rosa i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Janne

Tjena Jassi, var några dagar sedan jag läste din blogg men har tagit igen nu. Har momsat i sinnes och därefter löneutbetalningar. Två spontana kommentarer: 1/ Din bild med en ny stor bästa vän, javisst, minns du den jättenalle du och jag hittade på Coop för ett par år sedan? 2/ Dina bilder av kläder, jag såg en tjej häromdagen med jättetajta byxor och typ såna där höga boots, inte röda men liknande, skorna såg jättestora ut när benen var så tajta, men när man vant sig såg det ändå ganska coolt ut...

2012-01-24 @ 08:34:53
Postat av: Mamoshi!

Oj...Oj.. vilka fina kläder, det klart att du ska köpa dom, dom kommer att klä dig fint,pengar ja... dom kommer,easy come easy gå he... he... detta är mamoshis livs filosofi,men du tar inte dom dåliga vanorna visst inte minst när du kör bil!

pussssssss min vackra sköna Goshi

2012-01-30 @ 09:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0