Peppad, peppad, peppad!

Idag har jag bara gått runt och känt mig glad. Riktigt peppad! Ingen speciell dag idag, bara en braig dag. :) Bullbaket blev väldigt lyckat, 24 stycken blev det! Och jag tog en för att testsmaka. De smakade mer förra gången, men otroligt goda blev de ändå. Och som jag trodde så var det en mycket uppskattad present. Så bra! :)

När jag fick i uppdrag att handla lite smågrejer idag gick jag även på jakt efter bullformar. De hade inga inne på den lilla livsmedelsbutiken här i närheten, dock så tipsade de som jobbade där mig om en slags pappersbutik på andra sidan gatan. Jag har gått förbi den butiken oräkneligt många gånger utan att ta reda på vad det är för något. Så jag steg in, och vips så hamnade jag i en söt liten värld med massa dekorationsgrejer för dukning och bakning, förvaring av olika slag... Allt möjligt! Blev himla glad över att jag fick tipset att gå in, det är verkligen ett guldkorn.

Något jag blev lite besviken på som jag glömt berätta om är att "Le Lac de Cygnes" (Svansjön) kommer hit den 9:e februari, framförd av the Moscow City Ballet. Det internationella gänget tipsade mig om det, men när de skulle köpa biljetter för någon vecka sedan så var de helt slutsålda. JÄTTEBESVIKEN blev jag... För jag vet inte hur länge jag drömt om att se en riktig balettuppsättning, och nu hade jag ju världens chans, men missade den. Snyft. :( Nåja, föreställningarna lever i evigheter och görs om och om igen, så jag lär hinna se någon i mitt liv.

Nu är jag MÄTT OCH LYCKLIG, haha! Det har varit lite tjockkalas ikväll i och med pappans födelsedag, så jag ska följa mattemat och kolla på Halv åtta hos mig nuu! :D Men först, lite bilder. :) Och förresten! Jättebra tips om man är ute efter lite coola och roliga grejer, eller bara har tråkigt. Klicka här för att komma dit!


Hurraa för kanelbullar!


Hurraa för pappan!


Kakan jag fick. Trop bon!!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Haha alltså, jag blir typ less på att ALLA kakor/bakelser i frankrike är så over the top..... jag skulle känna mig asdålig om jag försökte mig på att baka och tillsist blir klar och stolt, och så helt plötsligt kommer familjen hem med en "enkel bakelse" som ser ut sådär XD Haha.

2012-01-31 @ 21:40:38
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hahah jag håller med Andrea XD Allt är typ... magiskt! Det är sjukt hur fina grejer dom gör! Men Frankrike är väl lite ett bak-land också? :o

2012-02-01 @ 08:28:21
Postat av: Linnéa

Förlåt för ett segt svar haha men nu kommer det!!



Jag ville också läsa steg 5, jag var den enda på hela Midgård som valde det så obviously blev he inge å! Men jag lärde mig sjukt mycket på Universitetet så jag klarar mig fint här:) Har du inte träffat några fransmän att hänga med då??



Mamma kommer ikväll, mannagryn och naturgodis står på menyn:D:D Ska bli så himla kul! Har din familj hälsat på dig något i Frankrike? Jag tänkte åka hem på påsklovet men börjar känna att jag borde passa på att resa någo nannanstans nu när jag bor så nära allt, vill åka till Frankrike, Italien, Tyskland. Och jag bor ju liksom mellan alla dem:D Jag kommer stanna i ett år, fram till jul i år så jag har ju låång tid på mig att se en massa saker!



Och tack, det är långkalsonger haha:D Caféet var typ det mysigaste jag varit på. Hänger du mycket på caféer?



KRAM

2012-02-02 @ 09:32:24
URL: http://litenpil.blogg.se/
Postat av: Linnéa

2012-02-02 @ 09:32:41
URL: http://litenpil.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Haha alltså. Skickar typ tusen kommentarer.. Skulle bara skriva att GUD VAD GOTT MED KANELBULLAR

2012-02-02 @ 09:34:50
URL: http://litenpil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0