Söndag i all dess ära

Har inte mycket att säga idag, men jag kan i alla fall berätta att filmen vi såg på bio var väldigt bra! Den hette "Intouchables". Det var mycket som jag missade märkte jag nu i efterhand, men helheten var bra ändå! Baserad på en verklig historia också, vilket var fint. På vägen hem från bion såg jag tre stycken typ tioåriga pojkar som gick och bar på cigaretter. De var inte tända, men jag antar att de skulle tända dem sen. När jag hade gått förbi så ropade de något efter mig och trodde de var coola. Lycka till med era betyg!

Annars har jag inte gjort så mycket produktivt idag. Spelade lite Heroes och förlorade och kollade på Masterchef. Sen när jag tänkte att jag skulle sitta och titta lite i min bilderbok så somnade jag. :P Sen fattar jag verkligen inte hur "paon" (påfågel) uttalas! Satt skitlänge och sade högt för mig själv "på", "pao", "pa"... Hopplöst. Jag måste gå och fråga sen, det tar kol på mig. Jag slog upp det i mitt lexikon, eftersom det ju även står hur ord uttalas, men då var det ett fonetiskt tecken som jag inte kan, så det hjälpte ju inte så mycket.

Annars har vi ikväll ätit den andra formen av galette des rois, med mandelgrejs, päron och choklad. Jag måste säga att originalet var godare, men den här var också helt okey såklart. Violette blev drottning och utnämnde Valentin till kung. Och FAN vad jag blev besviken nu... Jag hade tänkte se "Gladiatorerna" men det går inte att se utanför Sverige. Jag HOPPAS INNERLIGT att Mästerkock som börjar imorgon kommer gå att titta på, vilket jag faktiskt tvivlar på. Nåja, nu till något mer uppmuntrande! Tataa

Kommentarer
Postat av: Kajsa

JAG SÅG DIN KOMMENTAR! :D Jag kan förmodligen ^-^ Frågan är om Andrea kan :o



Hahahha jag tyckte att det var askul det där med "paon" XD Tänker bara på "Peåå.. Påå... Pall Putt!" XD



2012-01-09 @ 11:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0