Väldig bra den!

Som de flesta märkt (antar jag, eller det kanske bara är jag själv som följer min blogg så frekvent, haha!) så har inläggen blivit lite glesare här på bloggen den senaste tiden. Det är av en högst logisk förklaring, nämligen att jag inte orkar skriva vardagssaker i varje inlägg, just för att det blir mindre intressant för er fina läsare, och även för att många inlägg skulle se likadana ut, som jag sagt tidigare. Men oftast så kommer jag på i efterhand att jag skulle velat skriva något ändå, som nu till exempel. Anledningen till att jag skriver nu är också för att jag troligtvis inte kommer att skriva något ikväll. Nej, för ikväll ska jag vara barnvakt till typ nio barn. :) Att de är så många medför både för- och nackdelar. Nackdelarna är att det blir stökigare, mer högljutt och mer att hålla koll på. Fördelen är ju dock att de alla kan roa varandra, så slipper jag vara så aktiv på den fronten. Jag säger inte nej till att leka, men jag känner mig fortfarande lite hängig, så idag står jag nog över. Halsen är densamma, men utöver det har jag även börjat bli småsnorig. Fräscht. Känns drygt att åka på såna här smågrejer, för man är inte tillräckligt sjuk för att bara ligga i sängen, men inte tillräckligt frisk för att träna.

En sak som jag upptäckte idag är att en ny säsong av "Halv åtta hos mig" börjar nu på måndag!! :D ÖVERPEPPAD TJEJ, haha! Sen så börjar ju Melodifestivalen den 4:e februari, men det kommer jag inte kunna se härifrån såklart... Men jag antar att den franska versionen börjar samtidigt, så jag får väl nöja mig med det istället. :) Hade ju gärna velat se Anagina dock, som är en av årets värdar. Men sista delen hinner jag se i Sverige, som är den 25:e februari. :D Jodu, Jasmin har koll på sin tv-tablå!

Igår hade jag en väldigt lärorik dag, eller vad man ska säga. Jag kollade både på Disney-film och gjorde läxor med Violette. Bra träning och jag lärde mig en del. Vi kollade på både "Tarzan och Jane", alltså Tarzan två, och "Aristocats". Haha, det gav mig så mycket minnen... Minns att det var den filmen mamma alltid ville se. "Alla snubbar vill ju vara katt...". Fast nu såg vi den ju på franska såklart.

I morse ringde barnens mormor och pratade med alla barnen. Sen ville hon även prata med mig, som tog hela samtalet på franska, yeah yeah! Hon var tvungen att repetera sig två-tre gånger, annars gick det bra. Och apropå telefoner så har jag nu fått ett franskt nummer! :) Jag försökte få ordning på det hela med min "iPhone", men det stod inte rätt till nånstans. Jag stoppade in SIM-kortet i ett hål som jag antar att det ska ligga i, men inget hände, hur jag än vred det. Det kan bero på att jag kanske inte sköt det ända in, men hade jag gjort det hade jag förmodligen inte fått ut det igen utan att skruva isär hela skiten. Så det får vara så länge. Mamman sade att hon har en gammal mobil som jag skulle kunna låna, annars kan jag bara hämta hit en av våra gamla hemifrån. Skulle jag få ordning på det så fortsätter ju ni svennar att kontakta mig på det svenska numret dock. Nu ska jag ta en dusch, för det är välbehövligt. Sen blir det lax till lunch som jag önskat. :D Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0