Tisday

Vilket himla kaos det är att försöka hitta olika färdmedel genom Frankrike må jag säga! Haha, det är massa sökande hit och dit, dyra priser, obefintliga tidtabeller... Och sen finns det ju så många olika saker; buss, tåg, RER, métro... Man blir helt snurrig, men det löser sig nog i slutändan. Det är alltid något som går, det jobbiga är ju vad priset är. Varför det är denna färdmani beror på att jag och min bruur förmodligen ska åka och se Metallica i Paris i maj! :D Kräver planering. Apropå planering så skickade jag iväg ett paket idag som jag hoppas kommer fram i tid. :)

I morse hade jag tänkt gå på gymmet, men jag kände mig faktiskt inte så sugen när jag förtfarande är förkyld. Bättre att ta det lugnt, så jag tog bara en promenad istället. Sen så har jag bara tagit det lugnt resten av dagen. Har inte känt mig trött alls dock, vilket jag typ ALLTID är annars. Det är ännu mer konstigt när jag sov cirka sex och en halv timme i måndags (inte så farligt, men lite för mig), och sen att jag inte kunde somna på över en timme igår. Och att jag vaknade igen klockan fyra och var pigg. Så där var det väl sex timmar till. Plus att jag liksom är sjuk, och har både dansat och promenerat. Fattar inte vad som händer. Det är väldigt konstigt det där också, med att man bara vaknar mitt i natten ibland utan anledning. Vad är det som säger åt hjärnan att vakna? Vem har sagt att man har sovit klart egentligen?

Ja, jag har lite slut på idéer för tillfället. Kanske blir mer skrivet nästa gång! Jag kan ju säga att jag blev lite ledsen igår när det bara gick att se halva avsnittet av Halv åtta hos mig. Ska se om jag kanske kan se andra halvan nu. Trevlig kväll på er!


Kommentarer
Postat av: Andrea

JASMIIIN. Du måste köpa en smartphone! Åtminstone en liten skit-smartphone som du kan ha i frankrike... för vet du vad? Heidi berättade om en app som gör att man kan ringa varandra gratis oavsett vart i världen man är. Typ som skype fast på mobilen!!! :D

2012-01-25 @ 23:18:56
Postat av: Linnéa

Ja som fan, jag har ätit ihjäl mig på apelsiner och druckit vatten så jag konstant är kissnödig, hoppas den huskuren funkar, gillar inte att äta för mycket tabletter osv(A) plus att man kan ju inte köpa grejer hit och dit när man jobbar som aupair!



Coolt att du känner att du lärt dig jättemycket, då måste du verkligen ha gjort det!! Har du gått någon språkkurs? Är familjen helt franska? Jag försöker prata franska med föräldrarna men det slinker lätt över till svenska då båda kan det.. Och jag pratar svenska med barnen. Mnen jag har inte börjat språkkursen än, den börjar i februari :) och ja, helt rätt, vilket minne! Det var en helveteskurs men lärde mig asmycket på den så den var inte förgäves om än fett jobbig;)



Visst, jag blev överlycklig!!! Och mamma ska komma nästa torsdag så jag ska få mer naturgodis och mannagryn. Åkte du hem till Sverige över jul och nyår eller? Krya på dig med!!

2012-01-26 @ 20:22:14
URL: http://litenpil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0