I've got a feeling, that today was a really good good, da-a-ay

Idag har det verkligen varit en bra dag! Jag tänker inte gå in så mycket på detaljer, men morgonen var lugn. Sedan åt vi tacos till lunch. Efter det hann jag ringa till Länsfärsäkringar och fixa grejer. Sedan åkte Valentin till en kompis och ska sova där tills imorgon. Medan Violette var i skolan så bakade jag och Louise en deeeelicious brownie, och satt sedan och målade utomhus medan vi lyssnade på radio. Det var verkligen jätteskönt, och Violette kom sedan och joinade oss efter hon slutat skolan. Sedan badade vi alla tre i poolen ett tag innan middagen.

Hela dagen inklusive middagen har verkligen haft en lugn och glad stämning, och jag vet inte om det beror på att det i stort sett bara varit vi tjejer i huset idag eller om det bara är en allmänt bra dag för alla! :) Jätteskönt har det varit i alla fall.

Nu ska jag ta och skriva en inhandlingslista inför lördagens middag! Tjing!

/Il a vraiment été une bonne journée aujourd'hui! Le matin était calme, et puis on a mangé de fajitas comme déjeuner. Après, Valentin est parti à un ami et il va rester là jusqu'a demain. Au même temps que Violette était à l'école, moi et Louise avons fait un brownie délicieeuuux, et après nous nous sommes assises dehors pour dessiner et écouter à la radio. C'était trop sympa, et Violette est arrivée aussi après elle a fini l'école. Ensuite, nous nous sommes baignées dans la piscine avant le dîner.
 
La tout journée a eu une ambiance très calme et gai, et je ne sais pas si ça dépend d'il y avait seulement de filles dans la maison aujourd'hui, ou si c'est juste une bonne journée pour tous!
 
Maintenant, je vais écrire la liste d'achats pour le dîner samedi! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Janne

Hej Jassi, jag har kommit hem från Stockholm och Prag och läst ifatt i din blogg - fina bilder. Spännande med crepesjärnet. Jag förstår att du har blandade känslor med så mycket som händer där. Jag håller med dig om att vi har inget speciellt midsommarfirande (dansa runt stången!), det hade de inte i Stockholm heller, bara grillade med Naderi. Men vad mycket mörkare det är i Stockholm än i Umeå! Sedan tycker jag det är särskilt sommarlukt som bara infinner sig omkring midsommar. Var sedan med Per cinq jours en Prague. Mycket fint land, jag ska berätta mer sedan och visa bilder. Idag ska vi till Vännäs och fira farfar som fyller 82 år. Jag fyller på fredag, jag tror Benji o Sandra har fixat något. Jag hämtar dig den 10:e så hinner du vara med på Benjis födelsedag.

2012-07-03 @ 11:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0