Resan hem/Le retour à la maison

Resan igår gick hur bra som helst. Trots att jag vaknade 04:30 efter cirka fem timmars sömn så kände jag mig inte överdrivet trött. Sen att jag lyckades släpa runt på två stora dragväskor à 21 kg plus en kabinväska på 8 kg PLUS en handväska med dator i var ganska skillat tycker jag. Fast jag fick mycket hjälp faktiskt. Ibland finns det ju fantastiska människor där ute. Sen så hade jag glömt att jag hade en pepparspray i handväskan, som de beslagtog i säkerhetskontrollen efter att jag fått prata med en polis och han tagit anteckningar från mitt pass. Märkligt. På Arlanda tog jag en sväng förbi Naked juice bar också, och drack nog den bästa smoothien i mitt liv so far.

/Le voyage hier s'est passé très bien. Même si je me suis reveillée à 4h 30 du matin après j'ai dormi cinq heures, je n'étais pas trop fatiguée. Et je suis un peu impressionnée par moi-même, pour j'ai eu deux valises à 21 kg, une plus petite valise qui a pesé huit kg, PLUS mon sac a main. Mais il y avait pleine de personnes qui a m'aidé en fait. Puis, à l'aéroport à Stockholm, j'ai bu un smoothie trop bon.

Efter att jag landat i Umeå och samlat ihop mina väskor med fina pappsen, så stod Benji och Sandra och lurade runt hörnet, med en hemmagjord vimpel (om man kan säga så när det är fyrkanter?)!! Så HIMLA fint det var, jag blev så rörd... Och sedan fick jag en solros med en "plantera mig"-lapp. Jag dör, vad mysigt! Sedan åkte vi hem och lämnade väskorna, och åkte vidare till dem för att äta middag. Senare mot kvällkvisten när jag kommit hem igen så fick jag finbesök, hihi!

Après je suis arrivée à Umeå et moi et mon père avons trouvé tous les valises, mon frère et sa petite copine avaient se caché un peu plus loin, et ils ont m'attendé avec un long fil avec un petit message! C'était TROP mignon! Et j'ai aussi reçu un fleur de tournesol! Après nous avons laissé les valises chez moi, nous sommes allés chez eux et mangé le dîner.
Efter att ha sovit som en gud så tog jag en långfrukost och lyssnade på morgonradio. Katterna strosade runt och verkade vara allmänt tillfreds med att ha någon hemma. Jag satte upp vimpeln i köket också, så att jag kunde sitta och titta på den medan jag åt, och bara slappna av. Och det fungerade fint. Just i den stunden kände jag mig bara sjukt lycklig. Det känns så gött att vara hemma. Nu ska jag göra mig klar för att åka på stan möta upp Sandra!

Après j'ai dormi comme un dieu, j'ai mangé un grand petit déjeuner dans la paix. Et je mettais le fil dans la cuisine. Quel bonheur. Il se sent bien à être à la maison.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0