Dansa dansa dansa!/Danser danser danser!

Ikväll har jag dansat zumba! Det var öppen klass på dansskolan, så jag tog mig friheten att testa på. Och det var jättekul! Dock så var det så varmt att det mot slutet var helt igenimmat på speglarna. Inte okey. Sen så kanske jag borde tagga ner när jag fortfarande är förkyld... men jag ville ju ta tillfället i akt! Imorgon blir det dessutom balett. :D Violette testade även hon på en balettklass idag, och hon tyckte det var roligt! Blir ju nästan lite stolt, hihi!

Sedan så har jag blivit supertaggad på att komma igång på riktigt med dansen igen när jag kommer hem. Har kollat upp massa klasser på Balettakademien, och det verkar lovande, förutom en liten detalj... Det är svindyrt. En klass där kostar typ lika mycket som två klasser gjorde på Umeå Dansskola. Så vi får se hur det blir. Det var allt för mig för idag i alla fall! Nu ska jag nog snaska lite och kolla på "So You Think You Can Dance"! Man måste ju hålla kvar temat. :D So long!

/Ce soir, j'ai dansé la zumba! C'était un cours découverte à l'école de danse qu'était très rigolo! Toutefois, il fallait super chaud dans la salle, donc les miroirs étaient tout embué. Pas acceptable. En fait, je dois plutôt me calmer un peu, parce que je suis encore malade... mais je voulais essayer quand j'avais le temps! Demain, je vais danser le classique aussi. :D Violette a essayé un cours de classique aujoud'hui aussi, et elle a l'aimé bien! Je suis presque fiere d'elle.

Ensuite, je suis très excitée par commencer beaucoup des cours de danses quand je rentre en Suède. J'ai regardé sur pleine de choses. J'ai trouvé tout que je veux danser, mais les cours sont très très chère. Je le laisse tomber pour l'instant. Ça, c'était tout de moi pour cette fois! À bientôt!

Kommentarer
Postat av: Janne

Jag ska prata med Parvin om dansavgiften och vi får kolla närmare på detta när du kommer...

Imorgon bitti åker jag till Naderi och till veckan blir det Prag. Spännande...

Vi hörs i början av juli. Visst kommer du den 10:e? Jag hämtar dig från flyget. Mycket bagage kanske!

Jag har tittat igenom dina gamla blogginlägg. Du har upplevt mycket. Och lärt dig mycket. Jag är säker på att du kommer att bevara massor av trevliga minnen från det här året som du varit i Frankrike, familjen, vännerna, utflykterna, maten, dansen, konserter, kulturen och allt annat. Det blir ett ljust minne för hela livet. Kul.

2012-06-21 @ 21:07:27
Postat av: Jasmin

Babba: Jag hoppas ni hinner se mycket saker! Det är säkert intressant.

Jag kommer hem den 10:e juli, ja. Om jag behöver packa allt så kommer jag ha tre väskor med mig. Men Sandra lärde mig lite packteknik (efter mycket Tetris-spelande du vet ;)) så det ska nog gå. Parvin var helt övertygad om att jag kommer att behöva få flyttkartonger skickade efter mig, men SÅ mycket grejer har jag inte.



Jag tittade också igenom alla inlägg för någon vecka sen. Jag har ju hunnit med otroligt mycket ändå. Helt fantastiskt vilken resa det här varit.

2012-06-21 @ 21:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0