Glömde en sak! / Oubliais une chose!

Igår glömde jag säga att vi var och tittade på ett musikuppträdande av Louise och hennes skolkör. De sjöng bara massa låtar om dans, som typ salsa, mambo, jerk o.s.v. Det var två stycken jag kände igen; "Dancing Queen" av Abba och "I love Rock 'n' Roll" av Joan Jett. Resten var gamla franska klassiker. Även fast jag aldrig hört dem satt jag och gungade med, de var så himla glada! Fick mig nästan att vilja börja i kör själv.

Nu ska vi iväg och visa stan för svenskarna!

/Hier, j'ai oublié de dire que nous sommes allés à l'école de Louise et Valentin pour regarder un spectacle de musique avec Louise et sa manécanterie. Ils ont chanté seulement de chansons sur des danses, comme la salsa, le mambo, le jerk et ainsi de suite... J'ai connu deux chansons; "Dancing Queen" de Abba et "I love Rock 'n' Roll" de Joan Jett. Les autres étaient de chansons classiques françaises. Je n'avais jamais entendu, mais j'aimais bien!

Maintenant, on va aller au centre-ville avec les suédois!

Det är Louise som står och håller i den blåa mappen!
Medan vi satt och lyssnade så gjorde jag en rolig upptäckt. Conversemänniskorna nummer ett. Notera den vackra färgskalan också, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0