Gött

Jag tänkte inte skriva så mycket idag. Ville bara säga att jag haft det gött. Först var vi (jag, pappan och de svenska föräldrarna) på champagneprovning i morse som sagt. Vi fick en guidad tur tillsammans med 16 andra stekiga italienare genom champagnekällaren som var totalt 18 kilometer stor (vi gick inte genom hela såklart), och lagrade ungefär 20 miljoner champagneflaskor. Men ibland kändes det mer som om vi gick runt i ett konstmuseum, då det stod random konst ööverallt. Men det jag ju rätt häftigt ändå. Sen när entimmesturen var slut fick vi två glas champagne var efteråt. Så det var en trevlig morgon, även om jag inte föredrar att förtära alkohol så tidigt på morgonen, haha!

Under dagen så tog vi det lugnt, jag försökte sola men molnen kom ivägen. Vi gick på stan en stund allihopa och köpte glass. Sen så har vi ätit grillad korv och hemfriterade pommes frites till middag. Så jäkla gott så jag kan dö.

Nu tänkte jag försöka inta horisontellt läge och koppla av med ett (förhoppningsvis) hack-fritt avsnitt av Halv åtta hos mig på tv4play. Ha det gött ni med!

/Je ne vais pas écrire trop aujourd'hui. Je voulais seulement dire que c'était une bonne journée. Au debut, on est allé ce matin à Reims pour dégustation de champagne. Nous avons eu un tour guidé avec 16 autres personnes, des italiens. La cave faisait 18 kilomètres grand en totale, mais nous n'avons pas visité l'entier. Il y avait environ 20 millions de bouteilles de champagne en bas dans la cave. De temps on temps, on a cru qu'on a visité un musée d'art au lieu d'une brasserie parce-que il y avait beaucoup d'art partout. Après le tour, nous avons bu deux verres de champagne chacun. C'était très sympa.

Pendant la journée, on s'est reposé un peu. J'essayais de me bronzer sous un ciel trop nuageux. Ça n'a pas bien passé. Plus tard nous sommes allées au centre-ville et acheté de la glace. Ensuite nous avons mangé de saucissons grillé et les pommes frites fraîches, faites à la maison, comme dîner. Trop bon!

Maintenant, je vais me reposer et regarder d'un série télévisée suédois. Bonne soirée à tous!


På väg ned till källaren...








Gullnos!

Kommentarer
Postat av: Janne

Hej Jassi. Jag hinner inte kolla din blogg varje dag utan det blir typ en gång i veckan jag kollar ifatt. Du har jättefina bilder, t o m på Nos. Spännande med champagnekällaren, nästan lite läskig. Nu kan du ju skriva franska också, inte bara prata! Här är kallt igen, var bara varmt förra helgen, tur för brännbollen. Jag kämpar med moms och deklarationer full fart. Har ätit upp din franska getost, den luktade inte så mycket när man tog ut den. Men jag föredrar fårost. Dina skor har inte kommit ännu.

2012-06-02 @ 23:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0