Idag är det tisdag/C'est mardi aujourd'hui

Idag har jag gjort klart familjens present, men ångrar lite att jag skyndade mig med den så mycket, eftersom det fortfarande finns tid kvar för ytterligare tillägg. Men man får väl vara nöjd. Jag vet att de kommer bli glada hur som helst. Jag satt ute och jobbade med den under eftermiddagen eftersom det var typ 29 grader ute. Men det jag inte väntat mig under den knappa en och en halv timmen jag satt ute var att jag skulle bli så pass brun... Vilket amatördrag att lämna bh-banden uppe.

/Aujourd'hui, j'ai fini le cadeau de la famille, mais je regrette un peu que je m'ai dépêché si beaucoup, parce qu'il y a encore beaucoup de temps pour faire plus. Mais on doit être contente. Je sais qu'ils vont être heureux quand même! Je me suis assise dehors pour travailler avec le cadeau cette après-midi, parce qu'il fallait 29 degrés. Mais je n'ai pas cru que je bronzerais si vite... Regardez!
Annars så for jag, Violette och Valentin ner på stan efter skolan och köpte glass. Det var gött! Men lite ouppskattad kände jag mig över att de inte ens sade tack. Det var först när vi kommit hem och pappan frågade dem som de gjorde det. Är det så man visar uppskattning när jag bjudit dem på buss OCH glass, med MINA EGNA pengar? Nåja, så hårt tog jag inte på det, jag hade faktiskt inte tänkt på det själv förrän efteråt om jag ska vara helt ärlig.

/Sinon, je suis allée en ville aujourd'hui après l'école avec Violette et Valentin et nous avons acheté de la glace. C'était bon! Mais ils n'ont pas montré ses appréciations si bien, parce qu'ils n'ont pas dit "merci" jusqu'a quand on est rentré à la maison et leur papa eux a demandé. C'est comme ça on montre son appréciation, quand j'ai payé pour le bus ET les glaces, avec mon argent? Franchement, je m'en fiche, parce que je ne pensais pas à ça non plus.
Idag är det tisdag. På tisdagen om två veckor så åker jag hem. Sjukt det där.

/C'est mardi aujourd'hui. Le mardi dans deux semaines, je rentre en Suède. C'est de la folie.

Såhär har jag sett ut idag!/Ça, c'est moi aujourd'hui!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0