Je ♥ les crêpes!

Kan. Inte. Få. Nog. Direkt jag gått från bordet så längtar jag tills nästa fredag så att jag kan äta crêpes igen. Och jag skulle väl kunna trycka i mig huur många som helst, så jag måste egentligen tvinga mig från bordet varje gång för att inte överäta. Haha, helt sjukt, vad dessa små varelser kan vara så beroendeframkallande. Jag förstår GOTT OCH VÄL varför detta är en tradition i familjen.

På övrigt-fronten så kommer det... *trumvirvel*... svenska gäster hit ikväll! Familjens gamla grannar kommer och hälsar på över helgen innan de reser vidare. Ska bli spännande att träffa dem! :) Imorgon ska vi tydligen till någon "champagneprovning" som ligger utanför Reims. Det ska tydligen vara väldigt vackert där. Jag har ändå inget bättre inplanerat, så kan lika gärna följa med. :)

/Ne. Peux. Pas. Arrêter. Directement quand je suis sortie de table, je pense à on va manger des crêpes le vendredi prochain aussi. Je pourrais manger pour toujours, donc je doit me force de sortir de table, sinon je vais trop manger. C'est vraiment en fou, comment ces petits créatures sont si dépendance. Je comprends très bien maintenant pourquoi c'est un tradition dans la famille de les manger chaque semaine.

Autrement, nous allons avoir des invités suédois chez nous ce week-end! Ils étaient des voisins de la famille quand ils ont habité en Suède. Demain, le papa et les parents dans la famille suédoise vont aller à Reims pour dégustation de champagne. Ils ont me dit c'est super joli là bas. J'ai rien à faire demain quand même, donc je pars avec les autres. :) J'espère que je puisse prendre beaucoup des photos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0