Sjätte juni/Six juin

Idag är det nationaldagen. Har aldrig riktigt reflekterat över det förut mer än att man är ledig i skolan. Men när man plötsligt står utanför så börjar man fundera över vad vi svenskar egentligen gör på vår nationaldag. Inget egentligen, eller?

Jag firade i alla fall genom att bjuda barnen och mig själv på köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt till lunch. Så jäkla gödan. Sen så har jag varit ner till favoritbaren ikväll för att möta upp Andrea från Tyskland som är här och hälsar på igen! :D Där var även Rob, och en "nygammal" amerikansk tjej vid namn Allison. Sedan kom även spanjoren Pepe som ytterligare lite senare joinades av den andra spanjorskan Laura. Jag har inte träffat "gänget" (som inte är så stort längre) på eevigheter känns det som. Och sen helt random så träffade jag Pepe på stan tidigare idag när jag skulle hämta Violette från dansskolan. Vilket sammanträffande.

Hur som helst, nu ska jag sova som en liten gris. Är sjukt trött, och sjukt hungrig. Vill bara ha frukost nu, haha... :(


Bon appétit!

/Aujourd'hui, c'est la fête nationale de la Suède. J'ai jamais réfléchi sur ça plus que c'est une journée libre de l'école. Mais maintenant quand on n'est pas en Suède, on peut voir que...nous faisons rien en fait?

J'ai célébré quand même. J'ai fait des petites boulettes de viande, avec un purée de pomme de terre, des sauce à la crème et de confiture aux airelles comme déjeuner pour moi et les enfants. Trop bon. Et puis, je suis aussi allée à le pub préféré pour rencontrer Andrea l'allemande ce soir. Elle prend un visite ici maintenant! :D Là, j'ai aussi vu Rob, et une fille americaine, Allison, que je n'ai jamais vu avant. L'esgagnol Pepe est venu un peu plus tard, et aussi l'espagnole Laura. Il fait longtemps que je n'ai pas eux vu.

Maintenant, je vais dormir comme un petit cochon. Je suis très fatiguée, et j'ai faim. Il me tard pour le petit déjeuner demain...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0