Den döende svanen/Le cygne

Dagens danslektion fick mig att inse hur otroligt svårt det är att dansa med tåskor - på rätt sätt. Jag tar mig upp, ja, men förmodligen gör jag inte helt rätt. Det känns när man gör fel. Kanske inte direkt, men sen så. Jag har ont i ena hälen, hälsenorna, och ena sidan av bäckenet. Jag vill så gärna vara duktig, men jag är helt enkelt inte stark nog. Det är såå mycket man måste tänka på i balett. Det har jag i och för sig vetat hela tiden... men det var som att jag hade glömt det lite. På onsdag är det genrep på stora scenen, i scenkläder, smink och hela baletten (höhö). Jag ska vara där klockan 18.00, och sen är den beräknad att sluta runt 23.30. Hjälp mig. Men jag vet inte om just vår grupp kommer behöva stanna så länge. Det gäller att ta med sig matsäck i alla fall. Och hålla fötterna varma i fem timmar typ. :P

Imorgon ska jag springa en del ärenden på stan. Bland annat betala en två månader gammal faktura på cirkus 800 kronor som jag skjutit på tillräckligt länge nu. Sedan ska jag även sy ännu en grej åt Violette till föreställningarna. Jag känner verkligen igen mig från när jag var liten, bad alltid om att få kläderna fixade typ sista veckan. Men det torde gå snabbt.

Idag har jag annars hunnit planera lite grejer, som jag måste slipa vidare på. Jag har mycket som ska hinnas med nu under den här månaden som jag är kvar. Men jag är peppad på att sätta igång! Nu blir det säsongens sista "Halv åtta hos mig"! :D Sen bjuder jag förresten på mitt absoluta favoritbalettnummer här nedanför. "Den döende svanen", som är med i balettuppsättningen "Le Carnaval des Animaux". Ajöss!




/Le cours de danse d'aujourd'hui a fait que j'ai réalisé comment c'est dure que danser avec les pointes - au bon façon. Je peux monter, oui, mais probablement pas au bon façon. On sens quand on fait une faute. Peut-être pas tout de suite, mais après. J'ai mal à un talon, les tendons d'achille, et à un côté du bassin osseux. Je voudrais vraimant être douée, mais malheureusement je ne suis pas assez forte. Il y a un mille truc qu'on doit penser sur dans le ballet. J'ai su ça tout le temps, mais c'était comme j'ai oublié un peu... Ce mercredi c'est la répétition géneral, avec le costume, le maquillage et tout ça. On va être là à 18.00, et on finit vers 23.30. M'aidez. Mais je ne sais pas si notre group va rester tout le temps. On doit prendre un peu de pique-nique quand même. Et rester les pieds chauds. :P

Demain, je vais faire quelques courses en ville. Entre autre payer un vieux facture de 88,02 euros. Ensuite je vais coudre un autre truc pour le déguisement de Violette.

Sinon, j'ai fait pleine de choses aujourd'hui. J'ai commencé de penser à quelques idées que je dois faire avant je rentre en Suède dans un mois, mais il y a encore pleine à faire. Je vais continuer directement demain! Au fait, j'ai mis mon movement préféré ci-dessus. C'est "Le Cygne" de " Le Carnaval des Animaux". Salut!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh vad roligt att höra, ofta tänker jag ba. Vad har du knåpat ihop? Hur länge är det kvar nu innan du drar, snart va?:O Tänkte på det, du får jättegärna komma hit och hälsa på mig innan jag drar hem i december, hade varit askul, så hade vi fått träna på vår franska en massa :D kram!

2012-06-11 @ 23:37:04
URL: http://litenpil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0