Tjata/Demander

Idag var en underbar dag. Rent vädermässigt det vill säga. Mitt humör å andra sidan har väl varit sådär. Jag har fått tjata mycket idag, och jag hatar det. Jag känner mig så jobbig. Men man blir ganska less när man måste säga åt någon att göra en sak fem gånger innan det händer något.

Jag är nog lite för snäll ibland, dels för att jag inte vill vara jobbig, men även för att jag helt enkelt inte orkar gå runt hela dagarna och bara säga åt folk att göra si och så. Speciellt när det är en grej som ska göras varje dag, tre gånger om dagen. Och ändå måste man påminna.

Jag fick till en rätt bra frisyr i alla fall. Och förmodligen blev jag lite brunare efter dagens solning. Det är jag nöjd med.


/Ce a été un jour magnifique aujourd'hui. Si on parle du temps. Mais mon humeur de l'autre côté, il n'a pas été magnifique. J'ai dû demander les enfants pleusieurs fois que faire une chose avant ils ont fait. Je deteste ça, parce que je me sens pénible contre eux. Mais c'est très fatigant quand ils n'entendent pas.

Je crois que je suis un peu trop gentille de temps en temps. Mais de temps en temps, je ne peux pas faire face avec demander aux personnes qu'est-ce qu'elles vont faire tout le temps. Particulièrement si c'est quelque chose qu'ils vont faire trois fois par jour, tous les jours. Et quand même, il faut demander.

Mais j'ai fait une belle coiffure. Et je suis probablement un peu plus bronzé après aujourd'hui. Ça c'est quoi je suis content avec pour cette journée.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0