Goodbye to ya ol' friend!

Nu är det slut. Finito. That's it. Ikväll hade vi våran sista crêpesmiddag tillsammans... Och då fattar man att dagarna är räknade på riktigt. Förhoppningsvis inte den sista för all framtid dock, det kan jag nästan garantera. Och sedan fick jag äntligen bingo, yatzy och strike ikväll. Jag fick nämligen receptet så att jag kan fortsätta följa min nyfunna tradition även i Sverige!

Annars har det varit en hyfsat lugn dag här hemma. Antoine, en vän till barnen, åkte hem idag efter att ha varit här sedan i onsdags. Violette har gått i skolan som vanligt. Valentin och Louise har sommarlov redan sedan i onsdags, men eftersom det regnat mest hela dagen (och åskat en del vid lunchtid), så har det inte hänt mycket idag. Bortsett från att vi typ haft översvämning i källaren (?) från gårdagens storm, som jag och Louise fick stå och moppa upp i typ en timme.

Jag och Louise hann även med en sväng till stan också. Där köpte jag mig ett halsband som jag suttit och funderat över i ett par dagar. Men idag fick den följa med hem!


Fina ugglis!

/Maintenant, c'est fini. On a mange de crêpes pour la dernière fois ce soir. Ça veut dire qu'il n'y a pas beaucoup jours encore... Mais j'éspère et je crois quand même, que c'était pas la dernière fois pour toujours. Et j'ai aussi reçu la recette ce soir, finalement. Donc, je peux continuer la tradition en Suède!

Sinon, le jour s'est passé tranquillement. Un ami des enfants est rentré aujourd'hui, après il a resté chez nous pendant mercredi. Violette est allée à l'école comme d'habitude. Louise et Valentin ont des vacances déjà pendant mercredi, mais parce qu'il a plu presque toute la journée, on n'a pas beaucoup faire.

Moi et Louise sommes allées au centre-ville où j'ai acheté un trop beau collier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0