Nöjd/Contente

Jag ska försöka fatta mig lite kort om igårkväll och idag, för jag är verkligen skittrött. Jag kom hem kvart i fyra på morgonen igår och somnade väl typ halv fem. Sen var jag tvungen att gå upp halv tio imorse för att hinna duscha och äta frukost då vi var bortbjudna på BBQ-fest hos några andra klockan tolv.

Hur som helst, gårdagen var HUR KUL SOM HELST!! Det är LÄTT en av de bästa kvällarna jag haft här i Charleville. Jag vandrade iväg till favoritpuben vid tio där jag mötte upp Rob, Allison, Andrea, Céline, Laura och några andra. Sen kom även Yann och joinade oss vid klockan elva. Vi pratade, spelade lite biljard, och folk tog några öl. Efter många om och men, så drog några av oss sedan vidare till en nattklubb vid halv ett. Även om vissa i gänget kanske blev lite väl dragna så var det ändå sjukt roligt, för det var ingen som spårade direkt. Och vi dansade, och dansade, och dansade. Vilade, tog någon drink, upp på dansgolvet igen. Ja, så var det typ resten av natten. SÅ JÄVLA KUL! Det sjuka är att man inte känner att man är trött förrän man slutar dansa och sätter sig ner. BAM! Så känns det. Haha, jag dansade till och med så mycket att mitt ena örhänge flög iväg.

En av de bästa sakerna för kvällen, var hur otroligt mycket franska jag insåg att jag lärt mig under tiden jag varit här. Kvällen kändes lite som att jag fick valuta för pengarna. Jag kan prata utan längre betänketid, förstå nästan allt (beroende på kontext), dra skämt... Jag är så otroligt stolt över mig själv! Sedan på vägen hem, när vi alla hade skiljts åt för kvällen, så tänkte jag på franska. I MADE IT!! *Self-five*

Dock så kändes det lite som att vara tillbaka på ruta ett idag på grillfesten. Det var ganska mycket folk, men jag passade väl inte riktigt in någonstans. För stor för att leka med barnen, för "liten" (=okunnig) för att kunna flika mig in i de vuxnas samtal. Så jag gjorde det bästa av situationen, och åt istället. Det blev väl en sisådär sex grillspett. Det var gott, men väldigt tråkigt. Sen blev jag the designated driver för mig och pappan. Vi har även den fina familjen från Rouen på besök hos oss i helgen, och där är det inte heller helt lätt att hänga med "när de vuxna samtalar". Såå ja. Men jag är skitnöjd ändå! Så länge jag kan prata med människor i min egen ålder.

Näe, nu ska jag ta och slagga. Har ätit för tre personer idag. Tummen upp. Eller, kanske inte. Nåja, godnatt på er mina kära medmänniskor!

//Je vais essayer de assez ecrire de hier soir et aujourd'hui, parce que je suis vraiment fatiguée. Je suis rentré à la maison à quatre heures moins le quart ce matin, et je me suis couchée environ quatre heures et demie. Puis j'ai dû me lever neuf heures et demie pour manger le p'tit déj' et prendre une douche parce qu'on était invité d'un fête de barbecue.

Hier soir était TROP RIGOLO!! C'est sans hésitation une des meilleures soirées que j'ai eu ici à Charleville. Je suis allée au Briand, le bar préféré, vers dix heures. Là, j'ai rencontré Rob, Allison, Andrea, Céline, Laura et quelques autres. Un peu plus tard, Yann est venu aussi. On a parlé, joué un peu de billard et pris quelques bières. Après bien des difficultés, on a continue vers une boîte de nuit à minuit et demi. Même si personnes étaient complètement bourré, c'était sympa. Et trop rigolo. On a dansé, et dansé, et dansé. On est se reposé, on a pris un cocktail, et allez hop! On a dansé encore. Et on a fait ça la reste de la nuit. LA VACHE, C'ÉTAIT TROOP BIEN! Haha, j'ai dansé si forte que j'ai cassé ma boucle d'oreille.

Une des meilleures choses hier, était que j'ai réalisé que j'ai apprendré beaucoup de français. Je peux parler sans penser très longtemps, comprendre presque tout (ça depend de la sujet qu'on parle sur), faire des blagues... Je suis très fière de moi! Et aussi, sur la chemin à la maison, j'ai pensé en français. JE SUIS LA PLUS FORTE!

Malheureusement, il n'a pas aussi bien passé à la fête barbecue aujourd'hui. Il y avait plutôt beaucoup de gens, mais j'étais trop grande pour jouer avec les enfants, et trop mauvaise en français pour parler avec les autres adultes. Donc, j'ai mangé au lieu de parler. Et j'ai mangé cinq ou six brochettes. C'était bon, mais franchement pas trop rigolo là bas. La famille de Rouen est ici ce week-end aussi! Et c'est la même chose là; je ne peux pas parler beaucoup avec les adultes quand ils commencent. Mais c'est plus important que je peux parler avec les jeunes.

Mainetenant, je vais dormir. J'ai mangé pour trois personnes aujourd'hui. Tope-là...ou pas. Bonne nuit à tous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0