Det ska vara gött att leva

Jag hade inte tänkt skriva så mycket i detalj den här gången utan lägger mer upp bilder som ni kan vila ögonen på. Lättare för både mig och er fina läsare!

Lördagen alltså - Först shopping i Reims med Inga. Hittade många bra grejor. Otroligt nöjd och det var fint väder hela dagen. Blev dock lite jobbigt på slutet när jag var supertrött, täppt i näsan och kissnödig. Hade jag varit ett litet barn hade jag nog satt mig ner på golvet och börjat gråta. Men det blev mycket bättre mot kvällen när vi kommit hem och fått vila en stund. Vi åt sedan raclette med de andra, och drog efter det vidare till standardpuben för karaokekväll. Otroligt fin dag, men att sjunga kanske inte var det bästa för min hals. Fruktade att den skulle vara borta när jag vaknade i morse, men det var den inte.

Söndag - Hade satt väckaren på 10.00, trodde jag. Men kom sedan på efter frukost att jag glömt ställa om klockan. Jag skulle möta upp gänget för picknick runt ett, och jag skulle göra chokladbollar att ta med innan dess, så jag låg efter en hel timme. Men det gick bra ändå. Har nästan bara levt på frukt, grönsaker och snacks idag för övrigt. Hardcore. Vi spelade även frisbee och de andra började precis spela boule innan jag gick.

Först blev det en ceasarsallad till lunch på Donkan. Jag bytte mina tomater mot Ingas kyckling eftersom hon är vegetarian. Förhandling när den är som bäst.

Efteråt en McFlurry med Kit-Kat som vi avnjöt i solen.

När vi skulle börja dra oss mot tågstationen hade det helt plötsligt samlats huur många motorcyklar som helst, och ännu fler människor. Tydligen var det någon slags motorcykelvisning den dagen, och det var 2000 förare som brummade runt hörde vi någon säga.

Och sen tåget hem. Även om resan bara var ca en timme så somnade vi båda = en bra dags shopping.

Kalla mig mainstream men... jag är med Converse. Jag har alltid velat äga ett äkta par Converse Allstar-skor. Och nu gör jag det! Det var dags att byta ut sommarskorna insåg jag, även om de fortfarande är ett av mina absoluta favoritpar. När det är hål på insidan i sulorna, framme vid tårna, vid hälen så att man kan se inuti skon utifrån och dragkedjorna drar ner sig själva efter 100 meter så är det dags att byta...

Mina fynd! Två tröjor från H&M. Schampo, hårinpackning och sminkstift från Body Shop. De slängde även med läppglans på köpet, gotta love Body Shop. Sedan sminkpenslar och nagellack från claire's, och slutligen Converseskor.
Raclette! Je l'adore...

På Le Briand. Santé!


Go Angie!

--


Picknick!

Mysigt!


Det första packet drar på lördag, så det blir en liten avskedsfest då. Men Isabella kommer inte då, så henne fick vi säga hejdå till redan idag.

Frisbee!

Och lite boule.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0