Euphoooriaaaa

Haha, ja, jag tittade precis klart på finalen av Melodifestivalen. Mycket underhållande! Loreens låt fastnar väldigt lätt. Men tycker jag att den var så bra att den skulle vinna? Nej. Hon är väldigt duktig, men låten är ganska överskattad enligt mig. Och även om man inte ska döma någons dansarkunskaper i en sångtävling så gör jag det ändå; de var väldigt limiterade. Nåväl, grattis till henne! Helt missnöjd är jag väl inte, men jag tror aldrig någonsin jag har varit 100% nöjd efter en final av Mello heller, vilket betyder att jag aldrig tyckt som majoriteten av det svenska folket.

Igår hade jag annat för mig så jag orkade inte skriva ett inlägg, men jag kan säga att jag kom över gårdagens händelse på några timmar. Jag och mamman gick på eftermiddagen till polisen och anmälde det hela faktiskt. Vårt syfte med att gå dit var väl att jag mest skulle kunna få ur mig något, och inte känna mig så maktlös. Men sen visade det sig att de gjorde en otroligt detaljerad och seriös anmälan på det hela. Mamman agerade min tolk, annars hade jag aldrig kunnat förklara alla detaljer de frågade efter. Och polismannen som tog sig an oss pratade väl ungefär som en exalterad jag dessutom, fast på franska då. Och på crack.

Senare gick vi vidare på stan och gjorde lite ärenden, vi köpte bland annat hem kinamat som vi åt till middag idag. Det var såå gott! Jag har gått förbi den restaurangen ett par gånger, och har alltid sneglat in genom fönstret och dreglat lite. Igår åt vi dock också väldigt god mat, vilket bestod utav att man själv fick lägga på köttbitar på en slags fyrkantig stengrill, "pierade", och sedan äta det tillsammans med kroketter och grönsaker. Det var otroligt gott och saftigt. Intressant hur det finns massa såna där franska "sällskapsrätter"; raclette, pierade, fondue av olika slag...

Idag så vaknade jag och tog en till promenad på morgonen. Det gick bra, men när jag kom till samma ställe som jag gick vid igår så blev jag rätt stressad och var tvungen att snegla bakom mig ett par gånger. Jag tröstade mig med att äta en underbar frukost. Vid fyra gick jag iväg för att träffa gänget och kolla på rugbymatchen Frankrike-England. Jag gick mest dit för sällskapet, sporten skiter jag i. Jag hade med mig lite kakor, beignets, som vi alla smaskade på. Det började med att vi satt ute en stund innan matchen börjat och njöt av vädret. FEMTON GRADER och en fin solnedgång. Fan vad värt. Sedan gick vi in. England vann matchen, två engelsmän hurrade, fyra fransmän svor, en amerikan och två tyskar blev glada och jag kunde inte bry mig mindre.

Nu ska jag nog ta och se om jag hittar något skoj att göra. Imorgon börjar skolorna igen. Haha, jag känner verkligen av barnens lidande. Men då börjar jag jobba på riktigt också. Mitt halsont är fortfarande kvar för övrigt. Det är ändå rätt lugnt som det är nu, störande, men så länge det inte blir värre så kan jag härda. Det bästa vore ju om det försvann helt, tack.

Och just det! Jag tänkte köpa skor idag, men när jag kom in på hemsidan så visade det sig att storleken jag skulle ha var slut... Jag skulle ha lyssnat på dig, mamma. Får hoppas att de tar in dem snart igen. Puss o kram!


Beignets

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh jasmin, min älskade vän. Jag snabbläste ditt inlägg 1½ minut innan bussen gick till jobbet idag och hann inte kommentera, och nu hela dagen har jag haft dåligt samvete... eller snarare mått dåligt av tanken på att jag inte kan göra något åt saken! Har gått omkring på jobbet och liksom våndats i maktlöshetens famn så att säga. Men jag är stolt över dig att du kom hem och berättade för familjen och att du fick ut det ur ditt system, för det är så man ska göra! Släppa på trycket istället för att bära det med sig.



Och oavsett vad så kommer gubben att tjäna sitt straff, på ett eller annat sätt.



What doesn't kill you will only make u stronger. Puss! NU, nu går vi vidare och bevisar för oss själva att inget och ingen kan trycka ner oss leka ängel på axeln

2012-03-11 @ 23:28:46
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: Andrea

Haha, men åååh vafan? Det blev fetstilat av mina stjärnor istället :( Men du fattar nog!

2012-03-11 @ 23:30:20
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0