Framsteg på många olika nivåer, och ett steg tillbaka

Nummer ett, på franskalektionen idag fick jag ÄNTLIGEN svar på något som jag aldrig riktigt förstått i alla dessa år. Det kändes ju himla skönt! Sen gick vi igenom lite grejer som jag hade glömt från skoltid också. Kändes otroligt nödvändigt med en liten påminnelse. BRA LEKTION säger jag!

Nummer två, vid lunch kom Inga hit och lånade två klänningar av mig. Hon och hennes värdfamilj är bjudna på bröllop på lördag, och hon behöver något att ha på sig. Det är någon speciell form av tillfredsställelse som fyller ens hjärta när man hjälper folk på det viset.

Nummer tre, på baletten idag var det många bitar som föll på plats. Vi gick igenom alla detaljer på hur långt vi kommit hittills, vilket betydde att man fick många svar på åt vilket håll händerna ska vara åt, vilken arm som ska vara var, vilket ben som är framför vilket, räkning o.s.v. Det jag fick igen för var dock mitt överdrivna grisande som jag haft för mig de dagarna jag var hemma. Att lyfta typ ett extra kilo helt plötsligt när jag dessutom inte dansat på tre veckor var tuuungt. Eftersom jag hunnit gå upp ett helt jäkla kilo, så betyder ju det att jag i genomsnitt måste ha haft ett överskott på ungefär 200 kcal, varje dag. Nej, fyfasen säger jag bara. Imorgon blir det dubbelt upp, prommis + gym! Ett steg tillbaka, två steg fram säger jag!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åhh vad taggad jag blir! Jag älskar den där känslan när man får ordning på saker som varit lite oklara, det är en sån befrielse! ^-^



Och jag kan tänka mig att man kommer ur form ganska fort om man är van vid att gymma några gånger i veckan och sen tar en paus, men ta det bara lugnt och pressa dig inte för hårt! Du kommer säkert att vara igång igen snart :3



Kämpa på där borta! ♥

2012-03-13 @ 09:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0