Frulle...igen?

Ikväll har vi ätit frukost till middag. Något som är väldigt märkligt för mig men tydligen en helt normal tradition för familjen. Till middag vill jag ha mat, men det var gott ändå! Åt färsk baguette och sedan lite yoghurt med krossad ananas, hasselnötter och havregryn. Jag som tyckte jag gjort det så bra med min satsiga frukost i morse, och sen äter vi frukost igen. :P  Nåja, totally worth it i morse i alla fall.

Visste ni förresten att det är hjärnans dag idag? :D Det har jag firat med att plugga lite. Har börjat översätta en av Violettes barnböcker, "Lilla spöket Laban", till franska. Min version hette då "Laban le petit fantôme". Har ni gjort något speciellt för att utmana er hjärna idag? Om inte, så föreslår jag att göra det nu. Varför inte ta en kvällspromenad, lösa ett sudoku eller måla lite?

För övrigt så har det varit sjukt varmt idag. Låg och solade på eftermiddagen en bra stund. Otroligt skönt. Så såhär kunde jag gå klädd! Det skulle beskrivas som sommar i Sverige, men här, här är det ännu bara vår. Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0