God o gla', kexchokla'!

Har inte detta varit en fantistisk dag? Underbart väder, ständig sysselsättning, viktiga beslut som har fattats och lite matlagning och bakning på det. En tjej från Violettes ridgrupp har varit här från igårkväll till ikväll vilket betyder att jag har haft ett huvud till att se efter under dagen. Tillsammans har de dock lekt otroligt bra, så jag har inte behövt göra så mycket alls utan ha kunnat sysselsätta mig med andra saker. Och det har varit otroligt bra för min franska att ha henne här. Så jag ser det som något positivt! Hon är extremt energisk vad jag har sett innan, så jag var lite orolig. Men med mig var hon väldigt lugn och hade stor respekt. Yääh.

Idag anmälde jag mig till universitetet till hösten. Sex olika program varav fem av dem var till SLU. Jag var egentligen helt inställd på att jag inte skulle komma in någonstans men ändå sedan kunde säga "Jaja, jag försökte väl." Jag upptäckte dock senare att alla som sökt till ett av programmen förra året kom in. Paniken? Ja, den kom som ett brev på posten. Men det blir nog bra det här! Tur att jag redan är medlem på en bostadssajt.

"Ja låt oss ta't som det kommer vettja, sjung och var glad. Dansa till livets melodii. Fåglarna kvittrar, vilken underbar da', god o gla', kexchokla'!" Min theme song för dagen. Blev dessutom av med min macaron virginity idag, kind of. Har ätit det EN gång förut. Fy och skam som bor i macaronernas hemland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0