Rouen

Helgen spenderades alltså i Rouen, tre och en halv timme härifrån. De vi hälsade på visade sig vara en av familjerna som hade varit här på nyår på jättefesten. Så det var skönt att jag redan kände dem. Otroligt fina människor. Och typiskt franska, där varenda måltid består av förrätt, huvudrätt, ostbricka och efterrätt. Så jag kände mig i alla fall lite bortskämd i helgen.

Fredagen bestod väl mest av att äta och sen sova eftersom vi kom fram klockan tio typ. Lördagen bestod första av en liten tripp till marknaden med oss vuxna. Jag bad snällt om jag kunde få jordgubbar, och då fick jag det! Hihi! Det är så otroligt mysigt med marknader. Sedan efter lunch begav vi oss alla in till stan, och där gick vi runt i flera timmar, men det kändes som typ en. Rouen är en otroligt fin stad, och jag hade lätt kunnat bo där. Om det inte var för att det ständigt regnade året om typ. Jag köpte mig ett par örhängen, och imponerades av alla gamla hus och byggnader. Närmare kvällen spelade barnen tv-spel, och jag satt och kollade på. Eller rättre sagt, Cécile och Louise spelade, och vi andra tittade på. Det var också himla roligt, "Rabbids Go Home" hette det.

Båda bilresorna gick bättre än jag trodde, och jag lyckades sova ungefär en timme både vägen dit och hem. Och jag är glad att jag följde med, trodde inte det skulle bli så roligt som det blev. Funderade annars på att stanna hemma själv och följa med Angie och de andra på en basketmatch på lördagen. Men det känns skönt att jag valde rätt! Tänkte faktiskt halvt på franska när jag kom hem också! :D Sjukt egentligen. Här kommer bilder!

Iväg i solnedgången.
Marknaden som hade allt.
Hel kanin någon?



Inuti kyrkan.

Violette och Valentin köpte varsitt ljus och tände.

Inte helt okey skyltdockor...

Platsen där Jean d'Arc brändes till döds.

Och lite konst såklart!

Mina örhängen!

Coucou tout le monde!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det är helt sjuuukt med Frankrike att det ska vara så förbannat fint med kyrkor och marknader hela tiden!!!



Läget bra?

2012-03-19 @ 15:42:08
URL: http://litenpil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0