Sådant som gör gott för själen

Igår hade jag en alldeles fantastisk dag. Det började med att jag och min pingla Andrea stack iväg på Iksu och drog ett långt gympass. Vi testade bland annat de nya trappmaskinerna, och det gick väl sådär. Men det var roligt ändå! Och skönt att få röra lite på sig efter att ha frossat i mat och annat i flera dagar i sträck. Har även träningsvärk i bröstmusklerna nu faktiskt. Sen på vägen hem så handlade vi lite, sen blev det en god quinoasallad till lunch (ska jag lägga upp ett recept kanske?), och efteråt bakade vi en cheesecake med vit choklad och lime som jag skulle ta med mig till kvällens evenemang. Receptet på kakan hittar ni här.

På kvällen blev det till att rulla egen sushi med det bästa sällskapet. Så otroligt peppad jag var hela kvällen, och jag blev inte besviken. Åt väl över 15 rullar. Det som var lite jobbigt var dock att man efter man ätit klart blev mättare och mättare istället för tvärtom. Och sen var jag tvungen att ta två bitar av kakan just för att den var så god. Jag kunde knappt böja mig ner för att sätta på mig skorna när jag skulle hem. Men det kallar jag att njuta av livet! Dagar som dessa är sådant som gör gott för själen. Nu ska jag kila iväg och äta upp resten av sushin till lunch som jag fick med mig som doggybag hem. :D Sköt om er!


Först blev det lite misosoppa till förrätt.




Sex olika varianter, plus två vegetariska alternativ.



Det som blev över.

Och efterrätt såklart!

Kommentarer
Postat av: Milla

Avis på hemmagjord sushi, så himla gott de såg ut att vara! x3 Är även avis på alla som får ha dig hemma, blir det först när du slutar i Frankrike som du kan komma hit? Oo

2012-03-02 @ 07:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0