Dagens uppgift/La tâche du jour

Sy in Violettes klänning som hon ska ha till dansföreställningen som äger rum om två och en halv vecka. Utomhus i det fina vädret såklart, man får inte missa en chans att bättra på brännan. ;) Jag må inte vara en höjdare på att sy, men jag hade glömt hur roligt det är! Jag var lite ringrostig i början, det var ju rätt många år sen sist, men sen kom jag igång! Ska lätt göra det till min nya hobby. Kanske ska önska mig en symaskin i julklapp i år? ;)

/Coudre la robe de Violette qu'elle va porter pour le spectacle dans deux semaines et demie. Dehors sous le beau temps bien-sûr. Je ne couds pas trop bien, mais j'ai oublié comment c'est rigolo! Il n'a pas commencé trop bien, mais après quelques minutes, c'était mieux. Il y avait plusieurs années que je n'ai pas fait! J'ai trouvé mon nouveau hobby. Peut-être, je vais me souhaiter une machine à coudre comme cadeau cette noël. ;)


Annars, så har jag inte gjort så mycket idag. Vi har ganska precis ätit middag, så nu ska jag mysa ner mig med massa serier som jag måste ta ikapp mig i. Ni kan ju ta en kik på den här klänning jag köpte i helgen så länge! Har typ aldrig ägt något blommigt plagg förut, men jag älskade verkligen den här. Den bara skriker sommar.

/Sinon, je n'ai pas fait trop aujourd'hui. On a précisement mangé le dîner, et maintenant je vais regarder quelques séries télévisée sur l'ordinateur. Regardez cette robe au moment, qui j'ai acheté ce week-end. J'aime! Elle crie "été". Bisous!



Kommentarer
Postat av: Andrea

Jättesöt klänning, så himla somrig! :) Och haha jasmin, du kan få övningssy på våran maskin tills du hittar någon egen! Då kan vi lära oss tillsammans :D

2012-05-30 @ 22:59:41
URL: http://puffmamaa.blogg.se/
Postat av: emma

Du är så jävla snygg jassi! ;)

2012-06-11 @ 23:17:43
URL: http://emmamidmo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0