Lugn lördag

Jag måste bara påstå att det är så otroligt skönt med långhelg. Har gått runt och tänkt halva dagen att det är söndag idag, men sen insåg jag att man ju är ledig hela dagen imorgon också! Perfekt!

Denna lördag tillbringades först på gymmet. Även om det var sjukt längesen jag tränade så gick det hur bra som helst. Nästan lite för bra efter all sjukdom och paus faktiskt. Sedan efter lunch och en dusch så hämtade Inga upp mig och vi åkte till Cora, som är ett "hypermarché", alltså steget längre än "supermarket". Butiken hade verkligen allt man kan tänka sig. Vi gick inte ens igenom hela stället, och ändå tappade vi nästan bort oss. Heelt sjukt. Inga skulle få tag på en kabinväska och lite annat krimskrams. Jag skulle inte ha något, dels för att jag inte behövde något, och dels för att jag inte ens har pengar att köpa något med. Jag följde bara med för sällskapets skull.

Efter vår visit åkte vi tillbaka hem till mig och blev bjudna på lite kakor som mamman bakat eftersom vi hade gäster. Inga stannade inte så länge efter det, så jag bunkrade mig vid datorn istället och har nu endast finalen kvar att se av "Sveriges Mästerkock". Känns ändå ganska skönt att slöa en hel eftermiddag. Gympasset slog ut mig rätt rejält faktiskt. Sedan åt vi utomordentligt goda jordgubbar till efterrätt efter middagen.

En annan sak är att vädret känns väldigt exotiskt för mig för tillfället. Solen har kikat fram då och då under dagen, men under större delen av tiden så har molnen legat tjocka och täta och det har alltså varit rätt grått. Och ändå har det varit 25 grader i luften. Man hade kunnat tro att det skulle börjat åska vilken sekund som helst om det hade varit Sverige, men icket.

Imorgon får jag se vad jag kan hitta på. Vi får några gäster på besök igen, men det är väl allt som står på dagordningen egentligen. Jag har inga problem med att sitta och slösa bort en hel dag på så gott som ingenting egentligen, så why not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0