Måndagsmys

Idag så har jag som sagt haft hela huset för mig själv. Familjen kom hem senare ikväll medan jag var iväg på min danslektion. Så då bjöd jag över Inga, och vi lunchade tillsammans. Sedan satte vi oss ute i solen på studsmattan och spelade franska versionen av Trivial Pursuit. :D Men med barnfrågor då såklart. ;) Jag hann faktiskt snappa åt mig tre tårtbitar, och Inga två, innan vi var tvungna att avsluta och jag åka till dansen. Tycker det är rätt bra gjort. Så idag har vi måndagsmyst! Imorgon så är det slut på denna sköna ledighet.

Till lunch lagade vi förresten tonfiskbiffar, de blev jättegoda! Och till det, stekta champinjoner, tzatsiki och sallad med lite frön. Mums! Passade utmärkt till det varma vädret; lätt, svalt och nyttigt! Det är vad jag gör när jag är ledig, passar på att laga riktigt gott. Vad passar ni på att göra när ni är lediga? :)


/Aujourd'hui, j'étais tout seule à la maison. La famille rentraient au même temps que j'étais à mon cours de danse. J'ai invité Inga chez moi, et nous avons déjeuné ensemble. On a fait des hamburgers au thon. Ensuite, on a s'assis sous la soleil sur la trampoline et joué Trivial Pursuit, avec les cartes de question pour les enfants bien sûr. ;) J'ai gagné trois parties de mon camembert, et Inga a gagné deux, avant on a arrêté.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

HAHAH jag tänker bara på Mumin XD

"Jag har hela huset för mig sjäällvv!"



Såg btw galet gott ut med dom där fiskbiffarna, jag tycker att vi flyttar ihop nu på momangen och så får du agera kock! :D

2012-05-29 @ 13:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0