Nyttiga mellanmålskakor!


Jag har varit sötsugen så gott som hela kvällen igår och hela dagen idag, men jag var samtidigt jättehungrig nu på eftermiddagen, så då hittade jag ett recept på nyttiga mellanmålskakor som jag testade!

♥ Du behöver:
2,5 dl valfria nötter (jag tog 1,5 dl hasselnötter och 1 dl mandel)
2 äggvitor
2 msk smält smör
kanel/kardemumma (jag tog båda)
1/2 banan (jag skulle nog tagit hela om jag fått göra om det)
valfri mängd blåbär alternativt 3 msk kakao + kokosflingor (vi hade inga blåbär, så jag tog bara kokos)
Gör såhär:
Mixa nötterna till ett fint mjöl.
Blanda ner äggvitor, smöret, kryddorna, banan och blåbär/kakao/kokosflingor.
Klicka ut kakorna på en plåt.
Grädda i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter.
Låt stelna lite på galler.

Tänk nu på att detta är nyttiga kakor, de ska alltså inte smaka som en dröm i munnen, utan de är lite mer sofistikerade. Perfekta att ta med sig, och mättar bra!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh, jag älskar när du ger recept, jag blir alltid så inspirerad av dig jasmin! JAG SKA göra dessa faktiskt. Måste prova :) Jag gillar lite vuxnare kakor och är dessutom i behov av att trappa ner på sockret just nu, haha.... har insett att jag är megaberoende på sistone. Så nu behöver jag kris-cookies XD



Förresten så köpte jag citronsmaken på handspriten.....men jag ångrade mig direkt efteråt, skulle ha tagit strawberry! Men expiditen stod och stressade mig och ba "VILKEN VILL DU HA? :):):):):)" så jag tog den bara för att inte vara jobbig haha. Fan!

2012-05-11 @ 23:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0