The power of choklad

Jag ber om ursäkt för det otroligt långa inlägget sist, haha! Men jag hoppas det var uppskattat ändå. Det var det av mig själv i alla fall, för hur stor är chansen att jag kommer komma ihåg så mycket av bara bilder, och ingen text?

Ikväll är det kallt, både ute och inne, eftersom pappan så optimistisk stängt av värmen i huset. Så på me't igen bara. Jag har bytt till varmare kläder, och sörplar även på en kopp te på det. Umeå-te för att vara exakt, som jag så vänligt gett som present till familjen. Klart godkänt. Till det äter jag även en skål hemmagjord rabarberkräm. Jag är inget stort fan av kräm överhuvudtaget, men jag hade inte så mycket till val, och den var god ändå. Tidigare idag så upptäckte jag nämligen att en av mina många chokladaskar jag fått i present går ut denna månad, och fick då äntligen en anledning till att glatt kunna trycka i mig det. Kanske lite för många. Och sötsugen sitter ändå kvar och verkar aldrig försvinna. Som ett bottenlöst hål. Går runt och fantiserar om recept att baka dagarna i ända. Enda sättet att hålla sig borta är att tänka "imorgon kan du baka istället, ät något nyttigt idag!". Så eftersom jag så friskt slängde i mig choklad tidigare idag så får jag hålla mig till det lite mer naturliga och nyttiga kvällsmålet. Gott det med. Men jag är inte säker på om det släcker mitt begär. The power of choklad är inte att leka med.

Nu drar jag vidare för kvällen. Ska förtsätta läsa ur min nyfunna favoritblogg; augustifamiljen. Puss!

Kommentarer
Postat av: Andrea

På tal om bakning, jasmin, vet du vad jag ska baka idag? ROCKY ROAD-KLADDKAKA :D

2012-05-16 @ 10:46:43
URL: http://puffmamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0