Grönt är skönt

Idag har vi haft en heldag ute i det fria. Vi lämnade huset klockan elva ungefär och kom hem igen klockan halv sex. Det började med att vi åkte iväg med bilen upp till bergen. Sen började vi vandra längst en stig. Vandringen var utsedd till att ta tre timmar. Efter en timme hade vi plötsligt hamnat där vi började. Det visade sig att pappan läst helt fel på kartan redan från början. Så då åkte vi iväg till stället vi EGENTLIGEN skulle börjat på. Och det var den vandringen som tog hela dagen. Det började otroligt brant. Som att man aldrig såg toppen. Det var bara att klättra på, upp, upp och ännu mer upp. Även om det var tungt för flåset, så var det dock otroligt skönt! Och utsikten... Den satt fint den. Efter ett tag blev barnen lite gnälliga, så vi stannade för vår lunchpaus. Som också satt väldigt fint. Sen var det vidare. Louise blev less ganska snabbt efter vi hade satt igång igen, men vi andra trallade på. Måste säga att dagen varit otroligt skön. Finns väl egentligen inte så mycket som är bättre än att vandra runt och vara ett med naturen. Fint väder, fågelkvitter och porlande bäckar. Jag kommer definitivt sova gott i natt.

Till middag åt vi sedan hemgjorda hamburgare och egenfrittade pommes. Har ätit det en gång här förut, och det var på Violettes födelsedag. Och precis som förra gången så kan jag säga att de bästa burgarna jag ätit, har varit här i hemmet. Och de egenfriterade pommes fritesen... De var bara to. die. for. Kunde trycka i mig en hög med gott samvete också efter vår heldagspromenad. Bästa jag någonsin ätit. Lätt alltså. Mycket kan i och för sig bero på att jag båda gångerna varit extremt hungrig. Då smakar ju allt sju gånger bättre.

Imorgon ska jag ta tåget en halvtimme bort där Inga kan hämta upp mig med bilen. Sen ska vi iväg och shoppa loss på IKEA! :D Insåg precis nu att jag är otroligt luspank dock. I börsen ligger typ några mynt, en hög gamla kvitton och en Selma Lagerlöf. Passade ju sig otroligt bra att jag går och köper skor då också. Jajamän, koll med stort K. "Bara" elva dagar kvar till lön dessutom.



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åååhh vad sugen jag blev på pommes nu! Så himla gott med hemmagjorda, har nog aldrig ätit det! Friterade liksom... Lät extremt gott! :'D



Sen måste jag säga att det såg väldigt mysigt ut med naturen ^-^ Jag vill ha sommar nuu, det är regnigt och tråkigt här idag :( Och gräset är fortfarande gult XD Fast nu har äntligen björkarna fått små knoppar! Så snart, snart blir allt grönt!

2012-05-18 @ 12:29:24
Postat av: Benji

HAHA, en Selma Lagerlöf. Du kanske kan hitta en avdelning på IKEA med defekta varor. xD Bästa burgaren? :O Sandra ser det som en utmaning att överträffa. ;)

2012-05-18 @ 12:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0