Dagens

En timme och 45 minuters promenad - check. Det var sjukt skönt promenadväder i eftermiddags, 20 grader, men ändå mulet och lite blåsigt. Jag ville röra på mig, och behövde även rensa hjärnan på lite tankar. Så den satt fint. Har dock haft en oroväckande hosta hängades i halsen nu under kvällen och känt mig lite frusen, men jag hoppas på att det bara är tillfälligt. Annars... blir jag less.

Idag så fick jag även i uppdrag att hämta Violette efter hennes danslektion eftersom pappan inte kunde det, och då stötte jag på en tjej från min dansgrupp som hade lektionen efter Violette. Brukar inte prata med de andra i min grupp så mycket, mest för att jag inte riktigt vågar. Men nu tog jag steget! Och gick fram och satte mig bredvid henne och började prata. Jag skötte det ganska bra faktiskt! Sade bara fel typ en gång, tror jag. Nöjd! Och det kändes skönt att bonda lite för en gångs skull också.

Till helgen så ska jag förresten följa med Inga till hennes värdmammas mamma, som bor i Metz. Det ligger ungefär två timmar härifrån. Om man lyckas hitta rätt tåg så är det inte så dyrt, och jag har hört att det är en fin stad. Vi ska även fara över till Tyskland också eftersom det är precis vid gränsen. Men viktigast för mig i helgen är ändå att inte missa Eurovision Song Contest. Hade nästan glömt det lite grann! Fy och skam.

Nu ska jag tralla vidare! Tjarråå!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men hallåå, bli inte sjuk nu igen :( Sov och ät apelsiner!! Du måste ju vara frisk och kry så du orkar sitta hela kvällen och poängsätta de tävlande i ESC! XD Jag ska göra det iaf! Hihi, peppar!

2012-05-23 @ 08:10:17
Postat av: Benji

Nu får du skärpa dig, blir du sjuk igen så får vi helt enkelt konstatera att frankenland är dåligt för dig. Men du, Eurovision! Sandra föreslog att vi kan sitta på skype eller nåt under Eurovision och poängsätta tillsammans, som på distans eller nåt? Men vi kan ju prata om det sen. :)

2012-05-23 @ 11:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0