Bra dag!

Här sitter jag och smaskar på kakor och en kopp te, medan jag vaktar min kära risgrynsgröt som jag ska avjuta till frukost imorgon. Självklart med gårdagens Morgonpasset på i bakgrunden också. :) För att spara in sovtimmar på morgonen så gör jag gröten redan nu. Väldigt klyftigt tycker jag. Sen tänkte jag nog börja spela en match Betapet om en stund innan jag lägger mig.

Idag har varit en väldigt fin dag, men lite underlig också. Jag har dock fått mycket gjort, och det med ett leende på läpparna. Allt tack vare att jag bestämde mig redan innan dagen börjat att det skulle bli en bra dag idag. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, positive thinking is half the work.

Idag har det varit jääättefint väder, typ 30 grader, och sol. Till en början i alla fall. Sedan inom loppet av tio minuter - jag hann gå från bilen och in till dansskolan för att hämta Violette - så hade det börjat regna. SPÖREGNA. Il a plu des cordes! (Haha, franska uttrycket = Det regnade rep.) Och eftersom vi var klädda för SOL, så fick vi springa till bilen. Det var dock bara några hundra meter, så vi klarade oss rätt bra. Värmen var dock kvar i luften, och vad hände då? Jo, det började åska. Ordentligt. Hela huset blinkade, och det vibrerade typ i fönstrena. Usch, tycker det är så jäkla äckligt när det åskar.

Sedan har jag även hunnit baka kakor som jag berättade tidigare idag, kollat upp massa grejer, kikat på "Halv åtta hos mig" med Louise och Violette, duscha, haft lite egen kroppsbehandling... Ja, en del och mer förmodligen. Och DESSUTOM, så är jag himla nöjd över min franska idag. För det första, så kom två gubbar hit i morse och lämnade några papper om protestantismen. Den ena pratade huur snabbt som helst, men jag fattade ändå!! Jag tog glatt emot papperna och såg det som ett tillfälle att träna franskaläsning, haha! De skulle dock komma tillbaka nästa onsdag och fråga om jag ville konvertera mig till protestantismen då. Troligen inte, tyvärr. :P

För det andra, jag svarade på en enkät idag för en hemsida där man kan boka tågbiljetter som jag brukar besöka rätt ofta. Och förstod jag allt? JA! Skrev även en lite kommentar till dem, hihi. :) Sedan kan jag även tillägga att jag pratat rätt mycket med pappan idag, även om det kanske inte är en sån stor grej. Men vi försöker alltid kommuncera på enbart franska nuförtiden nämligen. Inte alltid så lätt, men otroligt bra tycker jag.

Nu ska jag dra vidare! Gröten är klaar. :) Och dessutom, falskt alarm, people! Blev inte sjuk. Så därför ska jag pumpa på gymmet imorgon! Pussn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0