Fullt ös!

Vi har haft problem med internet här hemma idag, efter att ett hejdundrande åskväder från klockan fem och framåt seglat in. Men nu funkar det i alla fall!

Idag har jag hunnit vara en sväng till gymmet på morgonen, sen åt jag och Violette lunch utomhus i det fina vädret. Sen hann jag sola en stund på eftermiddagen, göra en smaskig smoothie, och hjälpa Violette med läxorna. Jag gillar verkligen att sitta och hjälpa henne, och vet att det är en av stunderna jag kommer sakna. För egentligen så är det som läxor för mig också.

Mot kvällen när jag inte kunde bunkra vid internet så fick jag istället en impuls att skriva något. Tänkte först skriva en kort novell. Men sen kom jag in i det, så det kanske händer något mer med den grejen sen. :D Dock så brukar jag oftast börja skriva, och nästa gång jag öppnar dokumentet så känns allt jättedåligt skrivet, och jag orkar aldrig fortsätta. Vet inte hur många påbörjade "berättelser" jag har sparat på datorn.

I helgen händer det en del. Först och främst, så ska Louise och Valentin iväg på en endagsklassresa till Canterbury i Storbritannien imorgon. Bussen från skolan går klockan 3.15, i natt alltså! Och de kommer hem på fredag kväll igen klockan 00.00 typ. Och jag drar iväg till Metz med Inga imorgon strax efter klockan fem. :) Vi ska tillbringa helgen hos hennes värdmammas mamma. Vi drar förmodligen över till Tyskland på lördagen också. Sedan kommer jag hem igen på söndag kväll. Känns lite taskigt att lämna Violette ensam hemma i typ en timme på fredag, men när tågbiljetternas pris skiljer sig åt med närmare 80 euro så har man inte så mycket till val än att ta tåget som är billigast och strunta i tiderna. 

Resten av familjen drar även de iväg i helgen, för en slags återträff som anordnas varje år, med ca 80 personer inblandade! De kommer sedan hem på måndag kväll. Så jag kommer att ha hela huset för mig själv på måndagen. Fyfan vilken fest jag ska ha!!1! Haha, eller inte. Lär väl baka något mumsigt och njuta av tystnaden snarare. :)

Vi åt förresten crêpes ikväll istället för imorgon. Pancake thursday? :O Jajamän! Dels för att både jag, Valentin och Louise skulle missa det annars, och även för att de två små resenärerna skulle kunna ta med sig det som frukost på bussen imorgon. De måste ha med sig både frukost, lunch och middag!

Men men, fullt ös som gäller i helgen alltså! Nu måste jag gå och göra plats på min kamera, lär ju knäppas ett par bilder. Trevlig kväll, folkens!


Dagens smoothie!

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

delta sweeties! :D

http://fotokobran.se/2012/may/delta-sweeties-1.html#comment

2012-05-25 @ 21:50:04
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0