Bland svett, shorts och simtag/Entre de sueur, des shorts et de nage

Idag har jag hunnit kolla igenom lediga jobb, och börjat slipa lite på mitt CV. Ska väl få det klart till imorgon och sen skicka in några jobbansökningar. Sedan har jag även hunnit promenera fram och tillbaka till en sportbutik som ligger ca två kilometer bort. Jag insåg att jag behövde ett par bra allround träningsshorts. Mest för soliga promenixer, svettiga pass på gymmet och befriande danspass förstås. Jag hann väl pröva alla kvalificerade shorts som fanns i hela butiken, och det par som fick följa med mig hem till slut för dryga femtiolappen var det sista par jag satte på mig. Motiveringen lyder: simplast, billigast, och gav benen den minst osmickrande looken. Den sistnämnda faktorn är avgörande.

Medan jag stod där och svettades i det knappa kvadratmeterstora omklädningsrummet, och trängde in låren i en uppsjö av olika shorts, så upptäckte jag, att det egentligen inte är något för mig. Vilket wake up-call alltså. Nog för att jag alltid hatat speglar inne i omklädningsrum, eftersom de alltid har en tendens att visa upp ens mest sämsta former, men detta var verkligen osexigt. Men jag väljer hellre att bjuda världen på lite celluliter än att riskera att dö av värmeslag. Det kanske blir en starkare motivation till och med, om jag får se vad jag måste jobba på. Med det sagt så tryckte jag sedan i mig åtta gifflar till eftermiddagsfika. Yäh.

För övrigt så badade jag i familjens pool med Violette igår. En synnerligen trevlig stund. Jag fattar grejen nu med att alla föräldrars favoritstund med barnen är när de har badstund. Det blev årets första dopp för mig. Det var roligare än jag trodde det skulle vara. Sedan kan man inget annat än njuta när man badar i 35-gradigt vatten. Sweet.

/Aujourd'hui, je me suis promené à un magasin de sport pour acheter du short. J'essayais presque tout les shorts dans le magasin, et quand j'ai mis le dernier short, il était le mieux. Ça, parce-qu'il était la plus simple et la moins chère modèle et c'était lui qui m'aillait le mieux. Franchement, des shorts ne sont pas quelque chose pour moi, mais je préfère de montrer tout le monde mes jambes pas trop sexy au lieu d'être tout en sueur et mourir de ça.

Autrement, je me suis baigné hier dans la piscine de la famille avec Violette. C'était la première fois pour moi cette année. J'ai bien joui, parce-qu'elle fallait 35 degrees! Ouais!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh fyfaaasen vad nice med bad i varmt vatten! Blev väldigt avundsjuk nu XD Jag håller mig nog på land hela sommaren, om inte det dyker upp en bubbelpool eller liknande 8D

2012-06-01 @ 07:55:17
Postat av: Emma

Hej! Vi har en tävling på vår blogg och de skulle vara super kul om du skulle vilja vara med! Länk: http://lifestylephotos.blogg.se/?tmp=01185502

Tack!

2012-06-01 @ 22:01:46
URL: http://lifestylephotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0