Pointes

Kvällens inlägg blir lite extra långt idag eftersom jag inte hann skriva igår. Nej, för jag satt ju på Skype med min finaste pingla Kajsa istället. :) Gårdagens händelser finns det inte så värst mycket att säga om egentligen dock. Det var en dryg söndag för min del. Kände mig rastlös största delen av dagen. Det jag helst ville av allt gjorde jag minst av, nämligen att röra på mig. :P Men jag lyckades göra allt möjligt annat istället, kollade på tre olika serier, spelade Betapet, läste lite barnböcker och pluggade in nya ord, spelade spel med Violette... Sen hade vi några gäster här också som hade massa barn, och de höll på att leka någon variant av kurragömma som jag hakade med på. Sedan åt vi även två olika galette des rois, och jag blev drottning en av gångerna för att jag är så cool. Nästa lördag ska jag ta hand om hela hopen av barn som hälsade på själv eftersom alla föräldrar är bjudna på någon fest. Jag hoppas det går vägen, de verkade alla vara väldigt snälla i alla fall. Men det jobbiga är om de säger saker som jag inte skulle förstå, för då känns det som att respekten skulle försvinna lite. Jag får extra betalt inför helgen i alla fall, vilket känns skönt. :)

Idag har dagen varit ganska lugn. Det gick väldigt snabbt på franskalektionen, tiden bara rann iväg. Kändes ändå skönt, för jag var rätt mosig i huvudet mot slutet. Sen gjorde jag egentligen inte så mycket annat idag förrän på kvällen då det var dags för dans. Redan innan jag kom till dansskolan kände jag mig stressad. För idag skulle vi börja med tåskor på lektionen. Och då tänkte jag att vi skulle börja med teknikskorna först för att värma upp, och snöra på oss tåskorna sen. Men icket, på med dem bara och raffa igång! Jag fick ännu mer panik då, men det fanns ingen direkt tid för det när vi väl körde igång. Då var det kramper, värk och andfåddhet som gällde. Herregud, vad det var jobbigt! Men efter att ha hållit på en stund och man kommit igång kändes det inte lika farligt. Jag förvånades över att jag faktiskt var starkare än jag trodde. Det var inte så dumt ändå! Sen känner man ju sig extra duktig när man har tåskorna på... Hur dålig man än är egentligen. Vi övade med tåskorna i ungefär 20 minuter, mina fötter BRANN. Sen stretchade vi och fortsatte på dansen inför föreställningen. Jag tror att den kommer bli himla bra!

Imorgon rullar allt på som vanligt. Jag ska hinna med ett besök på gymmet, men jag får se hur mycket mina muskler orkar efter dagens danslektion. Snart är det sovdags i alla fall! Tjarrå, harre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0